loader image

جستجو

Worrying about the effects of rising energy prices on the US economy

نیوزویک:
نگرانی از تاثیرات افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در گزارش تازه خود به نگرانی از تاثیرات افزایش قیمت انرژی بر اقتصاد آمریکا پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در گزارش تازه خود نوشت: «برایان دیز» -مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا- هفته گذشته در تلویزیون بلومبرگ گفت، پس از دو سال سخت که اقتصاد جهانی پشت سر گذاشت و در بحبوحه بحران انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، در حال حاضر موجودی بنزین آمریکا به طور غیرقابل قبولی کاهش یافته است.

این کاهش عرضه، نگرانی‌هایی را در میان تحلیلگران و کارشناسان انرژی درباره کاهش رشد اقتصادی آمریکا در آینده ایجاد می‌کند که احتمالا اعتصاب ملی کارکنان راه‌آهن را که برای اواسط نوامبر برنامه‌ریزی شده است، تشدید خواهد کرد.

در ماه می و ژوئن، قیمت گازوئیل و بنزین به بالاترین میزان خود رسید که تهدیدی برای صنعت حمل و نقل و تدارکات محسوب و موجب ناراحتی رانندگان در پمپ‌بنزین‌ها می‌شد.

«مازن داناف» -اقتصاددان ارشد شرکت باربری اوبر- در گفت و گو با نیوزویک گفت: هزینه‌های زنجیره تأمین در دو سال گذشته به علت افزایش تقاضا و کاهش عرضه به شدت افزایش یافته است.

در ماه ژانویه، ارسال کننده‌ها مجبور بودند به طور متوسط بیش از 3.4 دلار در هر مایل برای یک کامیون پرداخت کنند که تقریبا دو برابر مبلغی بود که پیش از همه‌گیری کرونا می‌پرداختند.

این افزایش قیمت‌ها احتمالا به بخش‌هایی که بیشتر به گازوئیل وابسته هستند مانند بخش‌های کشاورزی، ساخت و ساز، گرمایش و حمل و نقل آسیب خواهد رساند و این روند نیز احتمالا به کاهش چشمگیر رشد اقتصادی آمریکا و در نتیجه افزایش مداوم تورم خواهد انجامید.

به گفته داناف، به طور قطع پیامدهای افزایش قیمت گازوئیل را آخرین مصرف‌کنندگان نیز لمس خواهند کرد زیرا هزینه حمل و نقل یکی از عوامل اصلی افزایش تورم در سال گذشته بوده است.