loader image

جستجو

Concern about the impact of the US election results on the war in Ukraine

واشنگتن پست:
نگرانی از تاثیر نتایج انتخابات آمریکا بر جنگ اوکراین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن پست» در یادداشت خود به بررسی نگرانی از تاثیر نتایج انتخابات آمریکا بر جنگ اوکراین پرداخت و نوشت: هنوز مشخص نیست جمهوری‌خواهان در صورت تسلط بر کنگره تا چه اندازه تهدید خود را برای کاستن از حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین عملی کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن پست در یادداشت خود به‌قلم «لیز اسلای» نوشت:‌ کشورهای اروپایی از احتمال چرخش آمریکا در قبال جنگ اوکراین و ‌اینکه با روشن شدن نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای در آن کشور ممکن است حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف قطع شود، دچار نگرانی شده‌اند.

واشنگتن پست با اشاره به نگرانی برخی از سیاستمداران در اروپا به این موضوع پرداخت و نوشت: متحدان آمریکا در اروپا، نگران آن هستند که با پیروزی حزب جمهوریخواه در انتخابات میان‌دوره‌ای، آنگاه جبهه واحدی که غرب در برابر تجاوز نظامی روسیه به اوکراین ایجاد کرده، به سرعت از هم گسیخته شود و این موضوع باعث برتری «ولادیمیر پوتین» -رئیس‌جمهور روسیه- در صحنه نبرد با اوکراین شود.

این نگرانی بیشتر از آن جهت در میان متحدان اروپایی آمریکا شدت گرفته که «کوین مک کارتی» -نماینده حزب جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا- و رهبر اقلیت این حزب در مجلس نمایندگان، اعلام کرد چنان چه (در انتخابات میان‌دوره‌ای) جمهوریخواهان کنترل کنگره را دراختیار گیرند، به دادن «چک سفید» برای اوکراین ادامه نخواهند داد.

واشنگتن پست افزود: اکنون کشورهای اروپای غربی و از جمله اوکراین متعجب از آن هستند که تا چه اندازه می‌توان بر روی آمریکا در این جنگ حساب کرد و بر ادامه کمک‌های نظامی و اقتصادی واشنگتن متکی ماند.

طبق گزارش، البته هنوز مشخص نیست جمهوری‌خواهان در صورت تسلط بر کنگره تا چه اندازه تهدید خود را برای کاستن از حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین عملی کنند.

هرچند میچ مک کانل، رهبر اقلیت حزب جمهوری‌خواه در سنا مدعی شده که جمهوری‌خواهان بر تسلیحات مورد نیاز و دیگر کمک‌ها به اوکراین متمرکز خواهند بود و برخی نظرسنجی‌های به عمل آمده حاکی از حمایت افکار عمومی در آمریکا مبنی بر ادامه پشتیبانی از اوکراین است، اما تنها کافیست اشاره شود که شاید آمریکا از حمایت‌های خود در قبال کی‌‌یف پا پس کشد و آنگاه زنگ‌های هشدار در اروپا به صدا در آیند.

«توبیاس الوود» -رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا- در این خصوص به این نشریه آمریکایی گفت: از فوریه گذشته، چنانچه حجم عظیمی از تسلیحات آمریکا به کی‌‌یف اعزام نمی‌شد، اوکراین قادر به عقب راندن قوای روسیه نمی‌بود و هرگونه تعلل در این زمینه می‌تواند ورق را در این جنگ به نفع ورسیه برگرداند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا افزود: اگر آمریکا درحمایت خود از اوکراین عدول کند، آنگاه شما بازیچه دست پوتین خواهید بود، چرا که وی پیروز از یک شکست حتمی خواهد بود.

«کاترین کالور اشبروک» -محقق علوم سیاسی آلمانی و نایب رئیس بنیاد برتلزمن- مستقر در واشنگتن گفت: «کاهش کمک‌های آمریکا از جنگ اوکراین می‌تواند زنگ خطری برای بسیاری از کشورهای اروپایی باشد که هنوز در مورد انجام برخی تعهدات دفاعی و مالی برای کی‌یف در تکاپو هستند.»

وی افزود: به‌طور مثال، آلمان به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، همچنان در صدد افزایش بودجه دفاعی خود است و اتحادیه اروپا که وعده کمک مالی 11 میلیارد یورویی به اوکراین را داده، تاکنون توانسته از این مبلغ تنها 3 میلیارد یوروی آن را پرداخت کند.

«ناتالی توچی» -مدیر موسسه امور بین‌الملل مستقر در رم- به این روزنامه چاپ پایتخت آمریکا گفت: در زمانه‌‌ای که بحران اقتصادی در سراسر اروپا عمیق‌تر می‌شود، این پرسش وجود دارد که آیا کشورهای اروپایی بدون تکیه بر آمریکا، قادر به تامین تعهدهای مالی خود در جنگ اوکراین هستند یا خیر.