loader image

جستجو

Concerns about domestic terrorists in the United States and Britain

واشنگتن پست:
نگرانی از تروریست‌های داخلی در آمریکا و بریتانیا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی به نگرانی از تروریست‌های داخلی در آمریکا و بریتانیا پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود نوشت:  رئیس اف‌‌بی‌آی و همتای بریتانیایی‌اش روز جمعه اعلام کردند بسیاری از پرونده‌های تروریسم داخلی اکنون دارای یک مولفه بین‌المللی هستند، زیرا این قاتلان احتمالی «یکدیگر را ترغیب می‌کنند» و از حملات نژادپرستانه یا نئونازی‌ها در خارج از کشور الهام می‌‌گیرند.

«کریستوفر ای رای» -رئیس اف‌‌بی‌‌آی- که در کنار «کن مک کالوم» -مدیر کل آژانس امنیت داخلی بریتانیا (ام آی فایو)- با خبرنگاران صحبت می‌‌کرد، گفت آژانس‌های تحت نظارت آن‌ها چنددهه را صرف توسعه سیستم‌‌های به اشتراک‌‌گذاری اطلاعات به منظور رسیدگی به پرونده‌های تروریستی بین‌المللی کرده‌‌اند، اما این سامانه در حال حاضر برای تحقیقات مرتبط با تروریسم داخلی در حال اعمال است.

رای گفت: سفر و فناوری در واقع مرز بین تهدیدهای خارجی و داخلی را از بین برده است.

مدیر اف‌بی‌‌آی گفت: عبارت «اتصال نقاط» برای متوقف کردن یک حمله تروریستی، نوع جدیدی از فوریت را برای بسیاری از بازرسان ایجاد کرده است زیرا مهاجمان می‌‌توانند خیلی سریع بسیج شوند و آن‌ها اغلب بخشی از یک شبکه بزرگ و مستقر نیستند.

رای گفت: در بسیاری از پرونده‌های تروریستی شما درباره بازیگران عمدتا تنها صحبت می‌کنید، شاید یک یا دو نفر دیگر که مجبور نیستند نقشه‌های زیادی بکشند و نیازی به پول زیادی ندارند. آ‌ن‌ها نیازی به آموزش زیاد ندارند و اهدافشان تقریبا در همه جا وجود دارد.

او همچنین گفت: در نتیجه، نقاط اتصال بسیار کمی در این موارد در مقایسه با مدل 11 سپتامبر و یک هسته خفته القاعده وجود دارد .

مک کالوم نیز گفت: در بریتانیا تحقیقات مربوط به افراد دارای انگیزه‌های نژادپرستی، نئونازیسم یا ایدئولوژی‌های نفرت‌آمیز مرتبط، حدود 20 درصد از پرونده‌های تروریسم را تشکیل می‌دهند. بسیاری از این افراد جوان هستند.