loader image

جستجو

Worrying about the domination of artificial intelligence over the American nuclear arsenal

آرتی:
نگرانی از سلطه هوش مصنوعی بر زرادخانه اتمی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «آرتی» در گزارش تازه خود از نگرانی  قانونگذاران مجلس و سنای آمریکا از سلطه هوش مصنوعی بر زرادخانه اتمی آمریکا،‌خبرداد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه خبری آرتی در گزارش تازه خود خبر داد: قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا زنگ خطر را در ارتباط با استفاده بالقوه از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای این کشور به صدا درآورده‌اند.

زیرا به گفته آن‌ها، این فناوری نباید در موقعیتی قرار گیرد که بتواند به خودیِ خود (بدون مداخله انسان) کلاهک‌های اتمی را شلیک کند.

گروهی متشکل از سه قانونگذار دموکرات و یک قانونگذار جمهوری‌خواه لایحه‌ای را ارائه کردند که خواستار ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی به گونه‌ای است که می‌تواند منجر به شلیک تسلیحات هسته‌ای شود. در صورت تصویب، این قانون سبب تأیید سیاست فعلی پنتاگون می‌شود که بر اساس آن، یک انسان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

کن باک، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلرادو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم اگر در هر زمانی نیاز به پرتاب سلاح هسته‌ای داشته باشیم، یک انسان در فرآیند شلیک سلاح هسته‌ای وجود دارد.

باک به نمایش سناریوی کابوس‌‌های هالیوود اشاره کرد که در آن سیستم‌های هوش مصنوعی کنترل تسلیحات هسته‌ای را به دست می‌گیرند که روندی بی‌پروا و خطرناک است.

«تد لیو»  -عضو مجلس نمایندگان آمریکا- با این موضوع موافق است. وی گفت: هوش مصنوعی شگفت‌‌انگیز است. هوش مصنوعی از طرق مختلف به جامعه کمک خواهد کرد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند ما را نابود کند.

لیو که یک دموکرات اهل کالیفرنیاست، به همراه دو دموکرات دیگر، «دان بیر» از -ویرجینیا- و سناتور «ادوارد مارکی» از -ماساچوست- یکی از حامیان اصلی قانون هوش مصنوعی است.

اگرچه ممکن است ایده جنگ هسته‌‌ای ناشی از هوش مصنوعی در گذشته به‌عنوان یک داستان علمی-تخیلی رد شده باشد، اما بسیاری از دانشمندان معتقدند این دیگر خطری دور از ذهن نیست.

یک نظرسنجی که اوایل این ماه توسط مؤسسه هوش مصنوعی انسان-محور استنفورد منتشر شد، نشان داد 36 درصد از محققان هوش مصنوعی موافق بودند این فناوری می‌تواند موجب ایجاد فاجعه‌ای هسته‌ای شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هفته گذشته از استخدام یک مدیر سابق گوگل به‌عنوان نخستین مشاور هوش مصنوعی خود خبر داد. پنتاگون 1.8 میلیارد دلار بودجه برای تحقیقات هوش مصنوعی در سال مالی آینده از کنگره درخواست کرده است.