loader image

جستجو

Worried about the deterioration of democracy in America

واشنگتن پست:
نگرانی از وخامت دموکراسی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن پست» در تازه‌ترین گزارش خود به موضوع نگرانی از وخامت دموکراسی در آمریکا اشاره کرد و نوشت: کارشناسان وضعیت کنونی را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین لحظات در تاریخ معاصر برای دموکراسی ترسیم کردند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن پست در تازه‌ترین گزارش خود نوشت: گروهی از مورخان و دانشگاهیان در دیدار هفته گذشته با جو بایدن در کاخ سفید تهدیدی را که اکنون آمریکا با آن مواجه است، با دوره قبل از جنگ داخلی و جنبش‌های فاشیستی قبل از جنگ جهانی دوم مقایسه کردند.

در این جلسه که حدود 2 ساعت طول کشید، این کارشناسان درباره وضعیت وخیم دموکراسی در داخل و خارج از آمریکا هشدار دادند.

به گفته افراد آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، در این جلسه که به صورت خصوصی در تاریخ 4 آگوست برگزار شد، کارشناسان وضعیت کنونی را به عنوان یکی از خطرناک‌ترین لحظات در تاریخ معاصر برای دموکراسی ترسیم کردند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در ماه می با بایدن در مورد انتخابات میاندوره‌ای و چگونگی کنترل تورم صحبت کرد. گروهی از کارشناسان سیاست خارجی، از جمله مشاوران سابق جمهوری‌خواه، در ماه ژانویه به کاخ سفید آمدند تا پیش از حمله روسیه به اوکراین، توضیحاتی به بایدن ارائه کنند. این دیدارها در شرایطی صورت گرفت که بایدن ملاقات‌های زیادی ندارد، مشکلی که برخی از دموکرات‌ها علت آن را همه‌‌گیری کرونا می‌دانند.

مایکل مک فال، سفیر آمریکا در روسیه در دوران باراک اوباما همراه با کارشناسان دیگر، پیش از حمله روسیه به اوکراین با بایدن برای ارائه توضیحاتی دیدار داشتند. مک فال گفت: من قبل از رفتن به مسکو مدت 3 سال در کاخ سفید کار کردم و فکر می‌کنم آن‌ها این کار را به روشی بسیار راهبردی‌تر از ما در دولت اوباما انجام می‌دهند.