loader image

جستجو

Extreme concern in Europe following the postponement of the reopening of the Russian gas pipeline

صدای آمریکا:
نگرانی شدید در اروپا در پی تعویق بازگشایی خط لوله گاز روسیه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارش خود از نگرانی شدید در اروپا در پی تعویض بازگشایی خط لوله گاز روسیه، خبر داد و نوشت: بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا این دلایل را بهانه می‌خواند و عنوان کرده که روسیه از گاز به‌‌عنوان یک سلاح اقتصادی برای مقابله به‌ مثل استفاده می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا در گزارش خود خبر داد: روسیه ضرب‌الاجلی را که برای از سرگیری انتقال جریان گاز تعیین کرده بود، به‌ عقب انداخت.

خط لوله نورداستریم 1 که گاز را به آلمان می‌رساند، قرار بود روز شنبه بازگشایی شود، اما به‌دلیل «ایراداتی که هنگام تعمیرات پیدا شده»، همچنان مسدود خواهد ماند.

این باعث تشدید مشکلات اروپا در تامین سوخت زمستانی خواهد شد.

نورد استریم 1 که از زیر دریای بالتیک عبور می‌کند، قرار بود صرفا پس از سه روز توقف برای تعمیر و نگهداری، فعالیت خود را از سر بگیرد.

شرکت گازپروم که تحت کنترل دولت است و انحصار صادرات گاز روسیه را از طریق خط لوله در اختیار دارد، روز جمعه اعلام کرد تا زمانی که نشت نفت را در یک توربین حیاتی برطرف نکند، نمی‌تواند با خیال راحت تحویل گاز را از سر گیرد.

این شرکت هنوز یک تاریخ جایگزین را برای زمان بازگشایی، ارائه نکرده‌ است.

مسکو تحریم‌های غرب را که پس از حمله به اوکراین، شامل روسیه شده، باعث اختلال در «روند معمولی عملیات تعمیر و نگهداری نورداستریم‌ 1 قلمداد می‌کند.»

بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا این دلایل را بهانه می‌خواند و عنوان کرده که روسیه از گاز به‌‌عنوان یک سلاح اقتصادی برای مقابله به‌ مثل استفاده می‌کند.

«مایکل راث» -رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان- در توییتی می‌نویسد: «این بخشی از جنگ روانی روسیه علیه ماست».