loader image

جستجو

America's and the world's need for nuclear energyAmerica's and the world's need for nuclear energy

نشنال اینترست:
نیاز آمریکا و جهان به انرژی هسته‌ای

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در مطلب تازه خود با اشاره به نیاز آمریکا و جهان به انرژی هسته‌ای، نوشت: . استفاده از زغال‌سنگ در سطح جهان در حال افزایش است و تعهدات کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد برای کاهش انتشار 2CO و متان را به هم می‌زند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامخه نشنال اینترست در مطلب تازه خود به‌قلم «تاد رویال» نوشت: اداره اطلاعات انرژی وزارت انرژی آمریکا، در گزارش چشم‌انداز بین‌المللی انرژی 2021 خود، به روند عرضه، تقاضا و انتشار انرژی جهانی تا سال 2050 اشاره می‌کند که نیاز به انرژی هسته‌ای را پیش‌بینی می‌کند.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که مصرف انرژی جهان تا سال 2050 حدود 50 درصد افزایش یابد که دلیل آن رشد اقتصادی قوی، افزایش دسترسی به انرژی و برق و رشد سریع جمعیت در کشورها برای همکاری و توسعه اقتصادی است.

درواقع، بر روی کاغذ، آمریکا به (استفاده از) انرژی هسته‌ای به‌عنوان بخش اصلی استراتژی انرژی بلندمدت خود متعهد است که با تصویب دو لایحه برای ارتقای راکتورهای هسته‌ای پیشرفته در کنگره 115 آمریکا، تثبیت شد.

اولین قانون، قانون قابلیت‌های نوآوری انرژی هسته‌ای سال 2017 است که در ماه سپتامبر 2018 به تصویب رسید و وزارت انرژی را ملزم می‌کند تا یک راکتور تست نوترونی سریع همه‌کاره توسعه دهد که می‌تواند به توسعه سوخت و مواد برای راکتورهای پیشرفته کمک کند و به آزمایشگاه‌های ملی وزارت انرژی و سایت‌های دیگر برای میزبانی پروژه‌های آزمایش و نمایش راکتور مجوز دهد.

قانون دوم، قانون نوآوری و نوسازی انرژی هسته‌ای بود که کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا را ملزم می‌کند «یک چارچوب نظارتی اختیاری مناسب برای فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای ایجاد کند». ا

خیراً، قانون پیشرفته، که در روز 3 آوریل توسط پنج سناتور جمهوری‌خواه و پنج سناتور دموکرات ارائه شد، بر اساس تلاش‌های دوحزبی برای ارتقای انرژی هسته‌ای است.

انرژی هسته‌ای برای آینده محیط‌زیست بسیار مهم است. استفاده از زغال‌سنگ در سطح جهان در حال افزایش است و تعهدات کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد برای کاهش انتشار 2CO و متان را به هم می‌زند.

چین و هند متعهد شده‌اند که استفاده از زغال‌سنگ را به‌طور نامحدود افزایش دهند. هر دو به‌شدت در حال خرید سوخت‌های فسیلی از روسیه با تخفیف زیاد هستند.

به همین ترتیب، انرژی‌های تجدیدپذیر ازنظر فناوری قادر به پاسخگویی به نیاز فزاینده به برق و استفاده بیشتر از انرژی از چین، هند، بقیه آسیا و جمعیت رو به رشد آفریقا نیستند. فقط انرژی هسته‌ای توانایی تولید برق پایه قابل‌اعتماد را دارد و درعین‌حال کربن صفر تولید می‌کند تا با تقاضای فزاینده امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مقابله کند.