loader image

جستجو

Washington's urgent need for a new economic security framework

نشنال اینترست:
نیاز مبرم واشنگتن به چارچوب امنیتی اقتصادی جدید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در گزارش خود ضمن اشاره به نیاز مبرم واشنگتن به چارچوب امنیتی اقتصادی جدید،‌نوشت: ، فقدان رهبری و چشم‌انداز آمریکا، نیمکره غربی جهان را در برابر تجاوزات استبدادی، اقتصادهای ضعیف و جمعیت‌های در معرض خطر، آسیب‌پذیر کرده است

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در گزارش خود به‌قلم «الین دزنسکی» نوشت: برخی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان، آمریکا، کانادا، برزیل، مکزیک و کشورهایی از این قبیل، سنت‌های دموکراتیک دیرینه‌ای را در خود جای داده است.

با این حال، فقدان رهبری و چشم‌انداز آمریکا، نیمکره غربی جهان را در برابر تجاوزات استبدادی، اقتصادهای ضعیف و جمعیت‌های در معرض خطر، آسیب‌پذیر کرده است، بنابر این یک چارچوب جدید امنیت اقتصادی منطقه‌ای به‌شدت مورد نیاز است.

حیاط خلوت آمریکا، به‌جای پر شدن از دوستان دموکراتیک و اقتصادهای در حال شکفتن، پر شده از بمب‌افکن‌ها، مزدوران روسی، بنادر و پروژه‌های بندری متعلق به کشورهای گسترده ضدآمریکایی، ماشین‌آلات تبلیغاتی، فنتانیل و عملیات پولشویی توسط چین، دموکراسی‌های متزلزل و سقوط کرده، بی‌ثباتی گسترده اقتصادی و سیاسی که به‌زودی، ممکن است محل قرارگیری یک پاسگاه نظارتی بزرگ چینی نیز باشد.

در طول دو دهه گذشته، آمریکای لاتین شاهد نوسانات وحشیانه‌ای از پوپولیست‌های چپ به پوپولیست‌های راست بوده است و همگی آنان باعث ایجاد فساد و ناامیدی مردم شده‌اند و آمریکا را بدون مشارکت پایدار در سراسر منطقه رها کرده‌اند و در پاسخ، واشنگتن به رویکردی دست‌نخورده نسبت به منطقه ادامه داده.

واشنگتن باید پاسخ‌های قدرتمندی به مسائل مبرم منطقه‌ای بدهد: پوپولیسم، ناآرامی‌های سیاسی، اطلاعات نادرست، ناامنی آب و غذا، آب‌وهوای شدید، مهاجرت دسته‌جمعی، رشد تجارت مواد، پول‌شویی، فساد و تضعیف نهادهای دموکراتیک؛ همه این عناصر به هم مرتبط هستند.

زیرا خشونت‌های آفریقا و نهادهای ضعیف آمریکای جنوبی مستقیماً به مهاجرت مرز جنوبی آمریکا منجر می‌شود و تحولات سیاسی پرو و بولیوی، زمینه را برای تهاجمات باب میل دولت چین فراهم می‌کند.

چین در حال حاضر در سراسر آمریکای لاتین فعال است و منطقه را بی‌ثبات می‌کند و دشمنان ما را در حیاط‌خلوت ما قرار می‌دهد؛

زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن رهبری سراسر نیمکره غربی را به دست گیرد، برای موفقیت این قاره آمریکایی در حال رشد، باید بر ایجاد ثبات در سطح نیمکره غربی و حفظ امنیت و کارآمدی مرزهای فیزیکی، دیجیتالی و تجاری خود تمرکز کند و با ارائه امنیت اقتصادی بهتر برای کشورها و شهروندان، اولین گام حیاتی خود را بردارد.