loader image

جستجو

Israeli forces began a new era in the battle against Hezbollah

واشنگتن فری بیکن:
نیروهای اسرائیلی «دوران جدیدی» در نبرد با حزب‌الله آغاز کردند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «واشنگتن فری بیکن» در مطلب تازه خود ضمن اشاره به انفجارها روز جمعه بیروت، تاکید کرد: نیروهای اسرائیلی «دوران جدیدی» در نبرد با حزب‌الله آغاز کردند

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه واشنگتن فری بیکن در مطلب تازه خود به‌قلم «آدام کردو» نوشت: در حالی که نیروهای اسرائیلی با از بین بردن حداقل 20 تن از فرماندهان ارشد حزب‌الله در یک حمله هوایی، «دوران جدیدی» را در نبرد خود علیه این گروه آغاز کردند، انفجارها روز جمعه بیروت پایتخت لبنان را لرزاند.

جنگنده‌های اسرائیلی حملات دقیقی را در سراسر حومه بیروت ترتیب داده و پایگاه‌های حزب‌الله را به‌عنوان بخشی از عملیاتی هدف قرار دادند که نشان می‌داد دولت یهود برای برخی از شدیدترین جنگ‌ها در جبهه شمالی خود در سال‌های اخیر آماده است.

«ابراهیم عقیل» فرمانده ارشد حزب‌الله که برای نقشش در حملات تروریستی دهه 1980 تحت تعقیب آمریکا بود، در جریان این حملات هوایی کشته شد و ضربه بزرگی به این گروه تروریستی وارد کرد.

اسرائیل گفت که به‌طور کامل نیروی فرماندهی گروه رضوان حزب‌الله، یک واحد عملیات ویژه که توسط عقیل اداره می‌شود را نابود کرده است.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که عقیل با دیگر فرماندهان حزب‌الله در زیرزمین یک ساختمان مسکونی ملاقات و در مورد چگونگی استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی صحبت می‌کرد که اسرائیل ساختمان را بمباران کرد و همه را کشت.

مقامات بهداشتی لبنان مدعی هستند که در حملات هوایی روز جمعه حداقل 12 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

حملات پیجری و رادیویی در اوایل هفته حدود 30 کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت.

کاخ سفید که در تلاش است مذاکرات صلح اسرائیل و حزب‌الله را پیش ببرد، به حمله اخیر دولت یهود واکنش نشان نداد و جو بایدن تنها گفت که تیمش برای تقویت مذاکرات دیپلماتیک و دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کند.

بایدن روز جمعه پیش از دیدار با کابینه خود گفت: وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، کل تیم ما و جامعه اطلاعاتی تلاش می‌کنند تا این صلح را پیش ببرند و ادامه داد: «ما تا زمانی که آن را به پایان برسانیم، ادامه خواهیم داد.»

ساعاتی قبل، وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت بایدن-هریس به‌طور خصوصی پذیرفته است که قبل از کنار رفتن بایدن از سمت ریاست‌جمهوری، آتش‌بس در کار نخواهد بود.