loader image

جستجو

Biden's purpose of his visit to Israel is to strengthen the Bennett Coalition

فارن پالیسی:
هدف بایدن از سفر به اسرائیل تقویت ائتلاف بنت است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن پالیسی» در مطلب تازه خود نوشت:  اگرچه عربستان محور اصلی سفر آتی بایدن به غرب آسیا خواهد بود، اما یکی از اهداف اصلی این سفر، تقویت ائتلاف متزلزل بنت است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه فارن پالیسی در مطلب تازه خود به‌قلم «آرون دیوید میلر» نوشت: مدتی قبل از آغاز به کار دولت جدید اسرائیل در ماه ژوئن 2021، از «آنتونی بلینکن» -وزیر امور خارجه آمریکا- در مصاحبه‌ای در مورد «نفتالی بنت» -نخست‌وزیر دولت یهود- سوال شد.

بلینکن با لحنی تکراری که توسط همه‌ پیشینیانش استفاده شده بود، پاسخ داد و اعلام کرد: «من با آن‌ها سیاسی رفتار نمی‌کنم» و اظهار داشت: «مانند همیشه با همه دولت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) همکاری می‌کنیم.»

اما اگر به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم در طول سال‌ها و در زمان‌های حساس، آمریکا قطعاً در قبال اسرائیل سیاست بازی کرده است:

واشنگتن در انتخابات نخست‌وزیری جانبداری کرده و به روش‌هایی عمل نموده که ممکن است یک نخست‌وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را به قیمت ظهور یا بازگشت نخست‌وزیر دیگر تقویت کند.

دولت بایدن هم با دولت‌های دیگر فرقی نمی‌کند. بایدن در سال اول ریاست‌جمهوری خود دستور داد: کاری انجام ندهید که برای بنت مشکل ایجاد کند یا ائتلاف شکننده او را بی‌ثبات کند تا مبادا دولت سقوط کند و «بنیامین نتانیاهو» -نخست‌وزیر سابق اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به قدرت بازگردد.

در واقع، اگرچه عربستان محور اصلی سفر آتی بایدن به غرب آسیا خواهد بود، اما یکی از اهداف اصلی این سفر، تقویت ائتلاف متزلزل بنت است.

در یک مداخله حتی آشکارتر، در سال 1996، آمریکا در زمان «بیل کلینتون» -رئیس‌جمهور وقت- تنها یک ماه قبل از رقابت انتخاباتی شیمون پرز علیه نتانیاهو، رقیب وقت، در کاخ سفید میزبان او شد.

پرز در انتخابات به نتانیاهو باخت. سال‌ها بعد، کلینتون اعتراف کرد که با هدف کمک به پرز مداخله کرده است تا او بتواند در انتخابات پیروز شود، زیرا سیاست‌های او در زمینه صلح به سیاست واشنگتن نزدیک‌تر بود.

و پس از آن، البته، مداخله‌گر آشکار، «دونالد ترامپ» -رئیس‌جمهور سابق آمریکا- وجود داشت که در طول چهار سال با وجود ناامیدی از نتانیاهو با تمام قدرت نخست‌وزیر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را حمایت کرد.

از جمله کار‌های او برای حمایت از وی دیدار از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در اولین سفر خارجی‌اش به عنوان رئیس‌جمهور ، دعا در برابر دیوار غربی، به رسمیت شناختن اورشلیم به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، راه‌اندازی کارزار فشار حداکثری علیه فلسطینیان و به رسمیت شناختن حاکمیت دولت یهود بر بلندی‌های جولان بود.