loader image

جستجو

What is the ultimate goal of the United States in Ukraine

نیوزویک:
هدف نهایی آمریکا در اوکراین چیست؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در یادداشت خود با اشاره به اینکه کاخ سفید اعلام کرده که واشنگتن می‌تواند به ارائه سلاح‌های بیشتر به اوکراین ادامه دهد، به بررسی این سوال پرداخت که هدف نهایی آمریکا در اوکراین چیست؟

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزیک در یادداشت خود به‌قلم «جاش همر» نوشت: «جو بایدن» اخیراً یک اقدام «اضطراری» عظیم 40 میلیارد دلاری را امضا کرده که به کمک­های اضافی آمریکا به اوکراین اختصاص یافته است.

این مبلغ 40 میلیارد دلاری که شامل 20 میلیارد دلار کمک مستقیم نظامی، 8 میلیارد دلار حمایت اقتصادی عمومی، 5 میلیارد دلار برای کمبود مواد غذایی و 1 میلیارد دلار برای بحران پناهندگان اوکراین است، علاوه بر کمک 13.6 میلیارد دلاری قبلی کنگره است.

روز چهارشنبه، کاخ سفید اعلام کرد که با توجه به این بودجه اضافی، آمریکا می­تواند به ارائه سلاح­های بیشتری به اوکراین ادامه دهد که از آن­ها به طور موثر برای دفع حملات روسیه استفاده می­کنند.

در مجمع جهانی اقتصاد، «هنری کیسینجر» -واقع‌گرای مشهور سیاست خارجی و وزیر امور خارجه سابق آمریکا- پیشنهاد کرد که زلنسکی باید از امتیازات برای پایان دادن سریع‌تر به جنگ تجاوزکارانه روسیه حمایت کند.

او پیشنهاد «بازگشت به وضعیت پیشین» را داد که به معنای کنترل واقعی روسیه بر شبه­جزیره کریمه و دو منطقه شرقی اوکراین، لوهانسک و دونتسک است.

وضعیت شرق اوکراین در ماه ژوئن 2022 با وضعیت خطرناک قبل از جنگ جهانی دوم در اروپا قابل مقایسه نیست.

روسیه در سال 2022 یک بازیگر خصمانه است که به طور معمول با دشمنان ژئوپلیتیک آمریکا مانند چین و ایران متحد می­شود، اما یک هژمون امپریالیستی به سبک نازی نیست که بخواهد یک قاره را تحت سلطه حکومت خودکامه و نسل­کشی خود درآورد.

روسیه یازدهمین تولید ناخالص داخلی جهان را دارد و تا حد زیادی به صادرات نفت و گاز طبیعی خود وابسته است.

بر اساس نظرسنجی منتشرشده بلومبرگ، در واقع، اقتصاد این کشور ممکن است در سال جاری تا 10 درصد کاهش یابد.

آمریکا باید از نقش منحصربفرد ژئوپلیتیکی خود برای ترغیب زلنسکی جهت انعطاف­پذیری بیشتر در میز مذاکره استفاده کند یا حداقل، کمک­های اضطراری آینده آمریکا را مشروط به انجام این کار زلنسکی کند.

جایگزین این است که مالیات‌دهندگان آمریکایی به خاطر تغذیه ماشین جنگی علیه روسیه بدخواه و دارای سلاح هسته­ای در قلاب نامشخصی قرار بگیرند؛ همه این­ها برای رقابت با مناطق جداشده­ای است که در آن تعداد بی­شماری از روس­های قومی وفاداری بیشتری به مسکو دارند تا کی­یف.