loader image

جستجو

The real purpose of the US attacks on Russia was revealed

اسپوتنیک:
هدف واقعی حملات آمریکا به روسیه فاش شد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «اسپوتنیک» در یادداشت تازه خود درباره فاش شدن هدف واقعی حملات آمریکا به روسیه،‌ نوشت: هدف آمریکا نه تنها درهم شکستن روسیه، بلکه به دست آوردن کنترل بر اروپاست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشت تازه خود نوشت: آمریکا برای کنترل اروپا و جلوگیری از نزدیکی آن با فدراسیون روسیه، به دشمنی با این کشور اروپایی دامن می‌زند.

به گفته یک مفسر چینی، «بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، واشنگتن تلاش کرد تا اقتصاد روسیه را به طور کامل نابود کند. آمریکا رویای ادغام با جهان غرب را به روسیه تحمیل کرد، اما این کشور هرگز بخشی از غرب نشد.

بدین ترتیب، واشنگتن تلاش کرد برای در تنگنا قرار دادن مسکو، ناتو را به سوی شرق گسترش دهد. اما هدف آمریکا نه تنها درهم شکستن روسیه، بلکه به دست آوردن کنترل بر اروپاست.

اگر روابط روسیه و اروپا بهبود یابد، کل وجود اتحاد آتلانتیک شمالی و حضور نظامی آمریکا در اروپا از بین خواهد رفت. نباید روابط تنگاتنگ روسیه و اروپا نادیده گرفته شود.

مسکو منابع انرژی و اروپا فناوری دارد. از این رو، شروع کار خط لوله گاز نورد استریم 2 برای آمریکا فاجعه‌بار می‌بود و آن‌ها به شدت با این پروژه مخالفت کردند.

آمریکا همچنین ارز اروپایی را تهدیدی برای دلار می‌داند: یورو 19 درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می‌دهد و به عنوان وسیله پرداخت تقریباً به دلار رسیده است.

اگر یورو در آینده از دلار پیشی گیرد و ارزهای دیگر سهم آن را بیش از پیش به خود اختصاص دهند، وضعیت کنونی در آمریکا که حتی بدون کوچکترین تلاشی از دلار برای سودجویی استفاده می‌کند، اساساً متزلزل خواهد شد.