loader image

جستجو

Harris is likely to be a serious critic of Netanyahu

ان‌بی‌سی نیوز:
هریس، احتمالا منتقد جدی نتانیاهو باشد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی ضمن اشاره کناره‌گیری جوبایدن و احتمال جانشینی معاون او در سیاست خارجی، خبر داد: هریس، برخلاف بایدن تمایل بیشتری برای انتقاد علنی از نتانیاهو ابراز همدردی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه دارد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز درگزارشی به‌قلم «دن‌دی لوئس» «کورتنی کوبه» خبر داد: انتظار می‌رود که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور، در صورت جانشینی جو بایدن، سیاست‌خارجی جو بایدن را ادامه دهد، اما رویکرد او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در قبال جنگ غزه، ممکن است برای رای‌دهندگان عرب آمریکایی، رای‌دهندگان جوان‌تر و ترقی‌خواهان که مخالف هستند، باز نباشد.

به گفته مقامات و تحلیلگران سابق، بایدن در قبال اسرائیل موافق و نرم بود، به نظر می‌رسد هریس تمایل بیشتری برای انتقاد علنی از نتانیاهو و ابراز همدردی با وضعیت اسفبار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه دارد.

در ماه مارس، مقامات شورای امنیت ملی کاخ سفید بخش‌هایی از سخنرانی هریس در مورد لزوم آتش‌بس 6 هفته‌ای و آزادی گروگان‌ها بین اسرائیل و حماس را کاهش دادند.

پیش‌نویس اولیه اظهارات او در توصیف وضعیت وخیم انسانی فلسطینیان در غزه و نیاز به کمک‌های بیشتر، در مورد اسرائیل تندتر بود.

یک منبع نزدیک به دولت بایدن پیشنهاد می‌کند که رای‌دهندگان عرب آمریکایی، رای‌دهندگان جوان‌تر و ترقی‌خواهانی که با موضع بایدن در قبال اسرائیل مخالف هستند، ممکن است نسبت به کاندیداتوری هریس بازتر باشند زیرا او را مسئول سیاست‌های بایدن در اسرائیل نمی‌دانند.

هریس همچنین پیوندهای محکمی با جامعه یهودی کشور دارد و شوهرش، «داگ امهوف» اولین همسر یهودی معاون رئیس‌جمهور است.

امهوف، یک وکیل شرکتی، نقش برجسته‌ای را به‌عنوان رابط با جامعه یهودی آمریکا بر عهده گرفته است و در مورد تلاش‌های دولت برای مبارزه با یهودی ستیزی صحبت می‌کند

. این زوج پیوندهای یهودی خانواده خود را پذیرفته‌اند و اولین مزوزا را بر درب اقامتگاه معاون ریاست‌جمهوری چسبانده‌اند و برای تعطیلات یهودی میزبانی می‌کنند.

«آرون دیوید میلر» یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، گفت که ریاست‌جمهوری هریس به احتمال زیاد منجر به تغییر لحن در مورد اسرائیل خواهد شد، اما تغییر قابل‌توجهی در سیاست ایجاد نخواهد کرد.

هریس همچنان مدافع حمایت سنتی آمریکا از اسرائیل است و بعید به نظر می‌رسد که این رویکرد را به شکلی دراماتیک تغییر دهد.

هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور تلاش کرده است تا دانش خود را در امور بین‌الملل تقویت کند و با بیش از 150 رهبر خارجی ملاقات کرد و متعهد شد که آمریکا از متحدان و شرکای خود حمایت نظامی و اقتصادی برای مقابله با تهدید ناشی از چین، روسیه، ایران و کره شمالی داشته باشد.

زمانی که بایدن در سال 2021 تصمیم گرفت تمام نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند، او آخرین نفری بود که در اتاق حضور داشت و هریس در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در ماه فوریه متعهد شد که آمریکا از اوکراین در جنگ خود علیه حمله روسیه حمایت خواهد کرد.

انتخاب هریس به‌عنوان فرمانده کل قوا، به احتمال زیاد نشان‌دهنده تداوم رویکرد آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به ارتباط با جهان است.

در مسیر مبارزات انتخاباتی، هریس احتمالاً استدلال‌های سیاست‌خارجی مشابهی با بایدن ارائه می‌کند و از انزواطلبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، تحقیر اتحادهای آمریکا و عدم تمایل کمک به اوکراین، برای دفاع از خود در برابر روسیه انتقاد می‌کند.