loader image

جستجو

Obama's warning about political violence in America

رویترز:
هشدار اوباما در مورد خشونت‌های سیاسی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارش تازه خود از هشدار اوباما در مورد خشونت‌های سیاسی در آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ خبرگزاری رویترز در گزارش تازه خود نوشت: «باراک اوباما» هشدار داد «افراد بیشتری در معرض آسیب قرار خواهند گرفت»، مگر این که فضای سیاسی آمریکا تغییر کند.

اوباما این اظهارات را پس از آن بیان کرد که همسر نانسی پلوسی توسط مردی چکش به دست هدف حمله قرار گرفت.

یک مرد 42 ساله به ورود غیر قانونی به خانه نانسی پلوسی، در غیاب او در روز جمعه و حمله به پل پلوسی، شوهر 82 ساله او متهم شده است.

این حمله منجر به شکستگی جمجمه پل پلوسی و وارد شدن آسیب‌های فیزیکی دیگر به او شده است. مظنون اتهامات مبنی بر تلاش برای قتل و مجموعه دیگری از اتهامات ایالتی را نپذیرفته است.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که در یک گردهمایی تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای دموکرات در نوادا حضور پیدا کرده بود، گفت که او به تازگی با پل پلوسی صحبت کرده است و «حال او خوب خواهد شد.»

اوباما، در عین حال، درباره «حذف قواعد دموکراتیک و مدنی اصولی» در کشوری ابراز نگرانی شدید کرد که طرفداران دونالد ترامپ، وحشیانه به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند تا نتیجه انتخابات 2020 را ملغی کنند.

اوباما گفت: «این عادت رو به گسترشِ هیولاسازی از رقبای سیاسی، فضای خطرناکی خلق می‌کند» و مقامات منتخب را که از محکوم‌سازی خشونت خودداری می‌کنند، خشونت را سبک می‌شمارند یا با گفته‌های آتشین خود فضا را ملتهب می‌کنند، (در ایجاد چنین فضایی) مقصر شناخت.

او هشدار داد: اگر چنین فضایی ایجاد کنیم، آن وقت افراد بیشتری در معرض خطر و آسیب قرار می‌گیرند.