loader image

جستجو

Obama's warning about the state of democracy in America2

ان‌پی‌آر:
هشدار اوباما در مورد وضعیت دموکراسی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «ان‌پی‌آر» در گزارشی از هشدار اوباما در مورد وضعیت دموکراسی در آمریکا خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، ‌شبکه خبری ان‌پی‌آر در گزارشی خبر داد: «باراک اوباما» -رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا- در اولین ایستگاه از تبلیغات کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها برای کنگره گفت که در انتخابات میاندوره‌ای ماه آینده (8 نوامبر) در آمریکا «دموکراسی در معرض خطر» قرار دارد.

باراک اوباما که هنوز جزو چهره‌های اصلی حزب دموکرات آمریکا به شمار می‌رود و از محبوبیت بالایی برخوردار است، جمعه در گردهمایی جورجیا گفت که برای انتخابات هشتم نوامبر کنگره، همه باید بیرون بروند و رای‌ بدهند تا دست تئوریسین‌های توطئه انتخاباتی به اهرم‌های قدرت نرسد.

اوباما گفت: انتخاب دموکرات‌ها در راس برگه انتخاباتی کافی نیست. ما نیاز داریم که در بالا و پایین برگه رای، آدم‌های خوب را انتخاب کنیم.

در سراسر این کشور، برخی از چهره‌هایی که برای تضعیف دموکراسی ما تلاش داشتند، برای کرسی‌ها نامزد شدند و می‌خواهند بر انتخابات بعدی نظارت کنند و اگر آن‌ها برنده شوند، نمی‌شود گفت که چه پیشامدی ممکن است رخ دهد.

این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که از زمان ترک کاخ سفید در سال 2017 عرض اندام چندانی نداشته، در گردهمایی انتخابات جورجیا به عنوان میهمان دعوت بود. این ایالت شاهد دو رقابت انتخاباتی شانه به شانه است که چشم‌ها را به خود مجذوب می‌کند.

«رافائل وارناک دموکرات» اولین سناتور سیاه ‌پوست آمریکا که در این ایالت جنوبی با سابقه طولانی تبعیض نژادی انتخاب شد، به دنبال انتخاب مجدد در برابر هرشل واکر، ستاره سابق فوتبال آمریکایی است که مورد حمایت دونالد ترامپ قرار دارد.

این رقابت علنا مشخص می‌کند که کنترل سنای آمریکا به دست کدام حزب می‌افتد و همین طور تعیین می‌کند که آیا جو بایدن می‌تواند برنامه کاری خود را جلو ببرد یا خیر.