loader image

جستجو

Warning about America's internal problems

نشنال اینترست:
هشدار در مورد مشکلات درونی آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: بزرگترین تهدید برای احیای رهبری جهانی آمریکا در داخل خود آمریکا پنهان شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نشنال اینترست در گزارشی درباره هشدار در مورد مشکلات درونی آمریکا  منتشر کرد که در آن آمده است: تهاجم به اوکراین غم‌انگیز و خطرناک است. اما این یک فرصت ژئوپلیتیکی بزرگ برای آمریکاست.

شکست‌های روسیه در میدان نبرد و واکنش دیپلماتیک قدرتمند و مؤثر دولت بایدن فرصتی برای آمریکا برای توقف و شاید معکوس کردن این روند فراهم می‌کند.

از سال 2000، شمار زیادی از رویدادها از قدرت و اعتبار آمریکا کاسته است.

این فکر که آمریکا و کل غرب در حال انحطاط غیرقابل برگشت هستند به یکی از ویژگی‌های اصلی گفتمان رسمی روسیه و چین تبدیل شده است.

ولادیمیر پوتین، دوست داشت اعلام کند که لیبرالیسم غربی منسوخ شده است. شی جین پینگ مرتباً اعلام می‌کند شرق در حال صعود و غرب در حال افول است.

سبک رهبری قوی پوتین در سال‌های قبل از حمله به اوکراین، طرفدارانی در سراسر جهان پیدا کرد.

این واقعیت که جنگ پوتین بسیار بد پیش رفته است باید اعتبار روسیه و رهبر آن را تضعیف کند. در مقابل، آمریکا و اتحادیه اروپا نشان داده‌اند که اتحاد ظاهراً منحط غربی وقتی که از خواب بیدار شود هنوز هم می‌تواند دهشتناک باشد.

تداوم تسلط دلار به آمریکا این امکان را داده است که روسیه را به طور مؤثر از نظام مالی جهانی طرد کند.

همه این‌ها پیام مفیدی را نه فقط به روسیه، بلکه به چین ارسال می‌کند. مقایسه مستقیم بین آمریکا و چین در سال‌های اخیر برای پکن دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد، اما چین برخلاف آمریکا، شبکه‌ای از متحدان ندارد.

برخلاف دولت ترامپ، کاخ سفید اهمیت متحدان را درک کرده و سخت تلاش کرده است تا آن‌ها را در کنار خود نگه دارد.

با این حال، بزرگترین تهدید برای احیای رهبری جهانی آمریکا در داخل خود آمریکا پنهان شده است.

دموکراسی آمریکایی به ندرت تا این حد شکننده به نظر می‌رسید. اگر دونالد ترامپ، کاخ سفید را به پشتوانه نظریه‌های توطئه و ناسیونالیسم قومی بازپس گیرد، بیشتر اتحادیه اروپا وحشت‌زده خواهد شد و اتحاد غرب بار دیگر با مشکل شدید مواجه خواهد شد.