loader image

جستجو

WASHINGTON, DC - MARCH 1: Secretary of Homeland Security Alejandro Mayorkas speaks during the daily press briefing at the White House on March 1, 2021 in Washington, DC. Mayorkas discussed the Biden administration's plans for overhauling immigration policy. (Photo by Drew Angerer/Getty Images)

صدای آمریکا:
هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا به مهاجران غیرقانونی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «صدای آمریکا» در گزارش خود از هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا به مهاجران غیرقانونی، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری صدای آمریکا خبر داد: دولت آمریکا پایان مقررات موسوم به «لایحه 42» را که برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 از سه سال پیش در مرز این کشور و مکزیک به اجرا گذاشته شده بود، اعلام کرد.

همزمان، وزیر امنیت داخلی آمریکا به مهاجران غیرقانونی هشدار داد که قوانین سختگیرانه دولت منجر به اخراج آن‌ها از مرز خواهد شد.

این لایحه، حق درخواست پناهندگی در مرزهای جنوبی آمريکا را تعلیق می‌کرد. دولت بایدن در ماه‌های گذشته مقررات جدیدی را برای جایگزین کردن «لایحه 42» پس از انقضای آن بررسی کرده است.

اگرچه در روزهای اخیر هزاران پناهجو از کشورهای آمریکای لاتین خود را به مرز آمریکا رسانده‌اند.

اما به گفته «الخاندرو مایورکاس» -وزیر امنیت داخلی این کشو-، قوانین سختگیرانه دولت منجر به اخراج اکثر مهاجران غیرقانونی در مرز خواهد شد.

مهاجران بسیاری از کشورها به امید اینکه در آمریکا پذیرفته شوند، خود را به مرز این کشور و مکزیک می‌رسانند.

آن‌ها سپس غربالگری می‌شوند تا مشخص شود آیا در کشورهایشان با تهدید، آزار و شکنجه مواجه هستند یا خیر و پرونده‌شان به دادگاه مهاجرت می‌رود. این روند ممکن است سال‌ها طول بکشد.

شماری از تحلیلگران مرزی تعداد مهاجرانی که در مرز در انتظار ورود به آمریکا هستند را 150 هزار نفر تخمین زده‌اند.

مایورکاس در یک کنفرانس خبری در واشنگتن خطاب به آن‌ها گفت: شما بازگردانده خواهید شد. مرز ما باز نیست.