loader image

جستجو

Kennedy warns about government censorship in America

فاکس نیوز:
هشدار کندی در مورد سانسور دولتی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فاکس نیوز» در گزارش خود از هشدار کندی در مورد سانسور دولتی در آمریکا خبر داد و اعلام کرد: کندی از سوی هم‌حزبی‌هایش به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش درباره واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، شبکه خبری فاکس نیوز در گزاش خود اعلام کرد: «رابرت اف کندی جونیور» -نامزد دموکرات انتخابات مقدماتی ریاست‌‌جمهوری سال 2024 آمریکا- سانسور دولتی را محکوم کرد و هشدار داد سرکوب آزادی بیان از سوی دولت می‌‌تواند تبعات فاجعه‌‌باری داشته باشد.

کندی در مصاحبه اختصاصی با شبکه فاکس نیوز، آزادی بیان را «سنگ بنای دموکراسی» توصیف کرد و با انتقاد از سوء استفاده دولت از قدرت گفت: اگر دولت قدرت سانسور منتقدانش را داشته باشد، مجوز هرگونه خشونتی را دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که این نامزد انتخابات پنج‌شنبه گذشته در جلسه‌ای درباره سانسور دولت فدرال در مقابل دموکرات‌های مجلس نمایندگان قرار گرفت.

دموکرات‌ها، از جمله دبی واسرمن شولتز، نماینده فلوریدا، کندی را متهم به برخورداری از دیدگاه‌های نژادپرستانه و به اظهاراتی از او اشاره می‌کنند که مدعی شده بود «کووید -19 ممکن است اهداف قومی داشته باشد، زیرا یهودیان اشکنازی و مردم چین بیشترین مصونیت را در مقابل این ویروس داشتند.»

کندی درباره آزادی بیان گفت، این مساله نباید جناحی باشد و مدعی شد حزب دموکرات از جمله عمو و پدرش در طول تاریخ همیشه برای آن سخت جنگید‌ه‌اند.

وی گفت: کلمه لیبرال به معنای آزادی است و به‌طور خاص در مورد آزادی بیان صدق می‌کند.

این نامزد دموکرات افزود: نمی‌توان بدون آزادی بیان، دموکراسی داشت.

آزادی بیان شالوده دموکراسی را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل، در متمم اول قانون اساسی قید شده است. بدون آزادی بیان، دموکراسی ضعیف و نابود می‌شود.

فاکس نیوز نوشت: کندی از سوی هم‌حزبی‌هایش به دلیل اظهارات جنجال برانگیزش درباره واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است.

حتی برخی از آن‌ها تلاش کرده‌اند او را سانسور کنند و خواستار حذف وی از جلسه استماع روز پنج‌شنبه بودند. آن‌ها حتی به‌دنبال تلاش‌های گسترده‌تری برای سانسور کارزارهای انتخاباتی وی هستند.

کندی، در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین از شیوه رفتار رسانه‌های جریان اصلی با وی انتقاد کرد و گفت: انتقاد رسانه‌های جریان اصلی از او حتی بیشتر از انتقاد آن‌ها از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات سال 2024 است.

کندی سپس به نتایج نظرسنجی اخیر دانشگاه هاروارد- هریس اشاره کرد و مدعی شد بیشترین محبوبیت را در میان نامزدهای انتخابات آینده دارد.

وی اظهار داشت اگر مردم واقعا روایت رسانه‌های جریان اصلی درباره او را باور می‌کردند، انزجار از وی در رتبه بسیار بالایی قرار می‌گرفت.

فاکس نیوز نوشت: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان حمایت از کندی بعد از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد.

بر اساس این نتایج، بایدن با 64 درصد آرا و کندی با 17 درصد نامزدهای پیشتاز دموکرات‌ها هستند و ماریان ویلیامسون که تلاش او برای نامزدی حزب دموکرات در سال 2020 شکست خورد، با 10 درصد از این دو نفر عقب‌تر است.