loader image

جستجو

Israeli-US coordination to attack Iranian positions in Syria

وال استریت ژورنال:
هماهنگی اسرائيل و آمریکا برای حمله به مواضع ایران در سوریه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشت تازه خود با اشاره به هماهنگی اسرائیل و آمریکا برای حمله به مواضع ایران در سوریه، تاکید کرد: اکثریت قریب به اتفاق حملات هوایی اسرائیل توسط آمریکا تایید شده است.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه وال استریت ژورنال در یادداشت تازه خود به‌قلم «مایکل گوردون» نوشت: به‌گفته مقامات فعلی و سابق آمریکا، اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به طور مخفیانه با آمریکا در بسیاری از حملات هوایی که در سوریه انجام می‌دهد، هماهنگ است.

زیرا متحدان با یک میدان نبرد مملو از گروه های شبهه‌نظامی مورد حمایت ایران و ارتش‌های خارجی روبرو هستند.

مقامات آمریکایی در مورد مأموریت‌های بمباران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که با هدف قطع جریان تسلیحات پیشرفته تهران به حزب‌الله لبنان و کاهش نیروهای نظامی ‌و نیروهای نیابتی ایران در سوریه بوده‌اند، سخنی نگفته‌اند.

هدف آمریکا این است که اطمینان حاصل کند که حملات بمباران اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در کارزار نظامی‌ تحت رهبری آمریکا علیه داعش است.

این هماهنگی رسمی ‌قبلاً گزارش نشده بود، و محرمانه بودن پیرامون آن نشان می‌دهد که چگونه واشنگتن به دنبال حمایت از متحد اسرائیلی خود بدون کشیده شدن به جنگ سایه اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه ایران بوده است.

تمرکز اصلی این بازنگری آمریکا، مأموریت‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در شرق سوریه است.

اکثریت قریب به اتفاق این حملات هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) توسط آمریکا تایید شده است.

ایران قبلاً به دنبال تحت فشار قرار دادن آمریکا برای متقاعد کردن اسرائیلی‌ها جهت مقابله با حملات خود بوده است.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای مدت طولانی نزدیک‌ترین متحد نظامی ‌آمریکا در غرب‌آسیا بوده است، اما واشنگتن گاهی اوقات به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن این روابط بوده است زیرا با چالش‌های سیاست خارجی در منطقه مواجه شده است.

روابط رو به رشد بین اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و کشورهای عربی، از جمله این ارزیابی که ملت‌ها در ایران دشمن مشترک دارند، چشم‌اندازها را تغییر داده است.

حضور فزاینده نیروهای ایرانی و شبهه‌نظامیان مورد حمایت ایران، که به حمایت از نظام اسد کمک کرده‌اند، به پیچیدگی این جبهه افزوده است.

آمریکا چندین حمله هوایی و توپخانه‌ای را در سوریه و غرب عراق علیه شبهه‌نظامیان مورد حمایت ایران در پاسخ به حملات موشکی و پهپادی به نیروهای آمریکایی انجام داده است.

ایران برای مهار اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر واشنگتن فشار نظامی‌ وارد کرده است.

یک مقام آمریکایی گفت که پس از حمله اکتبر، ایران در پیامی ‌محرمانه نشان داد که این حمله در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه عوامل ایرانی بوده است.

این حمله، که مقامات آمریکایی ارزیابی می‌کنند توسط ایران یا شبهه‌نظامیان مورد حمایت ایران انجام شده است، منجر به رایزنی‌های سطح بالا در دولت بایدن درباره نحوه بازدارندگی تهران بدون ایجاد یک سری حملات متقابل شد.