loader image

جستجو

The interesting accompaniment of the Democratic National Committee with Biden's proposal

سی‌بی‌اس:
همراهی جالب‌توجه کمیته ملی حزب دموکرات با پیشنهاد بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «سی‌بی‌اس» در گزارش خود از همراهی جالب توجه کمیته ملی حزب دموکرات با پیشنهاد بایدن،‌ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،  شبکه سی‌بی‌اس در گزارش خود خبر داد: رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که کمیته ملی حزب دموکرات بنا بر پیشنهاد بایدن، ایالت کارولینای جنوبی را به‌عنوان اولین ایالت در جریان انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری‌‌ سال 2024 انتخاب کرد.

تحلیلگران سیاسی معتقدند که این اقدام به دلیل حضور تعداد بالای شهروندان سیاه‌پوست در کارولینای جنوبی، شروع موفقیت‌ها و اوج‌گیری انتخاباتی بایدن در انتخابات درون‌حزبی سال 2020 از کارولینای جنوبی و همچنین بیشتر شدن نفوذ انتخاباتی زنان و گروه‌های اقلیتی در جریان انتخابات‌های درون حزبی دموکرات‌ها رخ داده است.

نکته قابل‌توجه در این تغییر انتخاباتی، کمرنگ شدن نقش ایالت آیووا در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌هاست. این در حالیست که آیووا از سال1972، همواره اولین ایالتی بوده که انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در آن برگزار می‌شود.

«تراو رابرتسون» -رئیس حزب دموکرات کارولینای جنوبی- در اوایل این هفته به سی‌بی‌اس نیوز گفت که موضع کارولینای جنوبی در ابتدا نه تنها نحوه انتخاب رئیس‌جمهور را تغییر می‌دهد، بلکه کارولینای جنوبی را نیز متحول می‌کند.

اما در حالی که «ری باکلی» -رئیس حزب دموکرات نیوهمپشایر- گفت که این حزب با «حسن نیت» به همکاری با کمیته ملی دموکراتیک در تاریخ مقدماتی خود ادامه خواهد داد، او و سایر اعضای حزب ایالتی نیز تمایل بسیار کمی برای یافتن راهی برای تغییر تاریخ نشان دادند.

«جوآن داودل» یکی از اعضای کمیته کمیته ملی دموکراتیک از نیوهمپشایر، یکی دیگر از پیامدهای تنبیه ایالت را به دلیل نادیده گرفتن خط‌مشی مطرح کرد: ممکن است بایدن از ثبت‌نام برای انتخاب مجدد در ایالت منع شود، که می‌تواند موقعیت یک نامزد شورشی را برای قیام ایجاد کند.