loader image

جستجو

Everyone is looking for a long war of attrition in Ukraine

آسیا تایمز:
همه به‌دنبال جنگ فرسایشی طولانی در اوکراین هستند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آسیا تایمز» در گزارشی با اشاره به اینکه همه به‌دنبال جنگ فرسایشی طولانی در اوکراین هستند، نوشت: این جنگ به‌نفع پکن نیز بوده، تجارت این کشور با روسیه از زمان آغاز جنگ بیش از دو برابر شده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه آسیا تایمز در گزارشی به‌قلم «دنیل ویلیامز» نوشت: پس از بیش از 28 ماه نبرد ویرانگر، انتظارات قبلی از پیروزی قاطع روسیه جای خود را به واقعیت جنگ فرسایشی در اوکراین داده است.

مؤسسه مطالعات جنگ نوشت: «تئوری پیروزی پوتین این است که ‌به‌طور نامحدود در اوکراین پیشرفت‌هایی داشته باشد.»

هدف اولیه پوتین، جلوگیری از ادغام اوکراین با غرب است.

تحلیل‌گران می‌گویند بنابراین هر دو طرف برای یک درگیری بی‌پایان و طولانی‌مدت عزم خود را جزم کرده‌اند.

متحدان غربی اوکراین بر این باورند که کی‌یف می‌تواند از حملات مسکو به اهداف غیرنظامی و نظامی پیشی بگیرد، البته تا زمانی که سلاح کافی دریافت کند.

مؤسسه (RUSI)، یک اندیشکده مستقر در لندن، پیشنهاد کرد که برای تحقق این هدف متحدان، اوکراین و غرب باید یک استراتژی بزرگ با هدف وارد کردن خسارت غیرقابل‌قبول به روسیه ایجاد کنند و اهداف باید شامل آوردن روس‌ها به وضعیت ناتوانی یا عدم تمایل برای ادامه جنگ باشد.

در اوایل جنگ، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دقیقاً چنین هدفی را پیشنهاد کرد.

ولودیمیر زلنسکی در برابر این ایده که جنگ فرسایشی قابل‌قبول است، مقاومت می‌کند. او می‌خواهد یک ضد حمله قاطع را در سال جاری آغاز کند.

رهبر اوکراین تمایلی به انتقاد مستقیم از بایدن نداشته است.

تأخیرهای مزمن تحویل زلنسکی را ناامید کرده است، زیرا زیرساخت‌های غیرنظامی و زندگی سربازان در اثر حملات بی‌پاسخ ویران می‌شود.

این جنگ به‌نفع پکن نیز بوده است. تجارت این کشور با روسیه از زمان آغاز جنگ بیش از دو برابر شده است.

ماه گذشته، پوتین از کره شمالی بازدید و «پیمان مشارکت استراتژیک جامع» را امضا کرد که به روسیه متعهد شد در صورت حمله به کره شمالی کمک کند.

در فرانسه، امانوئل مکرون ممکن است مجبور شود برخی از اختیارات را با یک حزب راست افراطی که زمانی مخالف تحریم‌های اقتصادی روسیه بود، تقسیم کند.

نگران‌کننده‌تر برای اوکراین، سرنوشت جو بایدن است که تلاش او برای انتخاب مجدد به دلیل شکایات در مورد تورم، افزایش مهاجرت غیرقانونی و جرم و جنایت، همراه با نگرانی در مورد توانایی‌های شناختی وی مختل شده است.