loader image

جستجو

Israel's military cooperation with the UAE is revolutionary

جروزالم پست:
همکاری نظامی اسرائیل با امارات انقلابی است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» در یادداشت تازه خود با اشاره به استقرار سامانه دفاع موشکی باراک 8 اسرائیل در امارات، به‌نقل از یکی از مدیران دانشگاه حیفا،‌ نوشت: همکاری نظامی اسرائیل با امارات انقلابی است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «مایا مارگیت» نوشت: به گزارش پایگاه خبری تاکتیکال ریپورت، تصاویر ماهواره‌ای ماه سپتامبر نشان داد که امارات، سامانه دفاع موشکی باراک 8 اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را به‌منظور دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی ایران مستقر کرده است.

در این تحلیل که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دو پرتابگر باراک و یک سامانه راداری التا الم 2084 در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در جنوب ابوظبی عملیاتی شده‌اند.

باراک 8 می‌تواند در برابر موشک‌های کروز، هواپیماهای دشمن، پهپادها و موشک‌های بالستیک دفاع کند و به‌طور مشترک توسط صنایع هوافضای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند توسعه داده‌ شده است.

«دکتر دان شوفتان» که سرپرستی برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در مطالعات امنیت ملی در دانشگاه حیفا را بر عهده دارد، این استقرار را «انقلابی» خواند و گفت که این نشان می‌دهد کشور برای اولین بار به یک قدرت منطقه‌ای تمام‌عیار تبدیل‌شده است.

شوفتان به مدیا لاین گفت: «ما در سراسر جهان به‌عنوان یک قدرت در حوزه فناوری و نوآوری شناخته شده‌ایم.

اما تنها چیزی که برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای تمام‌عیار از دست ‌دادیم، توانایی مانور بین نیروهای مختلف در غرب آسیا بود. این موضوع اکنون به شکلی بسیار اساسی تغییر کرده است.»

انتظار می‌رود امارات از این فناوری برای مقابله با تهدید فزاینده گروه‌های شورشی حوثی تحت حمایت ایران در یمن استفاده کند که در اوایل سال جاری تعدادی حملات موشکی و پهپادی را به این کشور خلیج‌فارس انجام دادند.

دکتر «یوئل گوزانسکی» -کارشناس ارشد مؤسسه مطالعات امنیت ملی و عضو سابق شورای امنیت ملی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- گفت: «دولت یهود در یک ‌لحظه حساس در ساعت نیاز خود در کنار امارات ایستاد.

این بسیار مهم است و من تصور می‌کنم که آن‌ها از این‌ جهت که به این کشور کمک کردند تا بهتر از خود دفاع کند، از اسرائیل به نیکی یاد خواهند کرد.»

خبر استقرار این نیروها در امارات پس از درخواست «ولادیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- از اسرائیل(رژیم صهیونیستی) برای تأمین فناوری پدافند هوایی این کشور جنگ‌زده منتشر شد. اسرائیل(رژیم صهیونیستی) تاکنون درخواست‌های مکرر اوکراین برای گنبد آهنین و سایر فناوری‌های نظامی را  به دلیل اینکه می‌ترسد به دست ایران یا روسیه برسد، رد کرده است.