loader image

جستجو

Washington is afraid of Iran

الگمینر:
واشنگتن از ایران می‌ترسد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «الگمینر» در یادداشت تازه خود با اشاره به اینکه واشنگتن از ایران می‌ترسد، نوشت: آمریکایی‌ها معمولاً رفتار متناقض از خود نشان می‌دهند و با تردید و سازش با ایران برخورد می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه الگمینر در یادداشت تازه خود به‌قلم «ایال زیسر» نوشت:‌مشخص نیست که چرا هر بار که انفجاری در تاسیسات هسته‌ای ایران گزارش می‌شود، مقامات ارشد ناشناس آمریکایی اعلام می‌کنند که آمریکا مسئول نبوده است و القا می‌کنند که  مسئولیت بر عهده اسرائيل است.

این اتفاق در سال‌های اخیر، زمانی که شبهه‌نظامیان طرفدار ایران در عراق هدف قرار گرفتند، بارها اتفاق افتاده است.

مقامات ارشد آمریکایی که نگران این بودند که کسی به نیروهای آن‌ها حمله کند، عجله کردند تا فاش کنند که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پشت این حملات بوده است.

هفته گذشته نیز همین اتفاق افتاد، زمانی که مقامات ناشناس پنتاگون اعلام کردند که اسرائیل (رژیم صهیونیستی)بدون درخواست مجوز از آمریکا یا حتی اطلاع دادن به واشنگتن، فعالیت‌های خود را علیه ایران افزایش داده است.

تنها یک مورد بود که آمریکایی‌ها این عادت خود را ترک کردند، زمانی که خودشان، «قاسم سلیمانی» -فرمانده وقت سپاه قدس- را در ژانویه 2020 ترور کردند.

با این حال، عموماً، آمریکایی‌ها معمولاً رفتار متناقض از خود نشان می‌دهند. با تردید و سازش با ایران برخورد می‌کنند.

به این ترتیب، وقتی ایرانی ها در تابستان سال 2019 به تاسیسات نفتی عربستان و امارات حمله کردند، با وجود اینکه این دو کشور متحدان نزدیک آمریکا بودند، آمریکایی‌ها به هیچ‌وجه واکنشی نشان ندادند.

حتی زمانی که پایگاه‌های آمریکا توسط نیروهای نیابتی ایران در منطقه مورد حمله قرار گرفت، پاسخ آمریکا ناچیز بود.

آمریکا مهمترین متحد اسرائیل(رژیم صهیونیستی) است و نباید به چند مقام ناشناس اجازه داد دوستی و تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را زیر سوال ببرند.

همان طور که «مناخیم بگین» -نخست‌وزیر فقید اسرائیل(رژیم صهیونیستی)- گفت، دولت یهود یک کشور تابع آمریکا نیست و برای هیچ اقدامی ‌نیازی به تایید آمریکا ندارد.

این کشور منافع خاص خود را دارد که همیشه با منافع آمریکایی‌ها مطابقت ندارد و باید بر اساس آن‌ها عمل کند.

علاوه بر این، نگرانی آمریکا در مورد ایران نه قابل درک است و نه موجه. ایران کشور بزرگ و مهمی ‌است و نیازی به شروع جنگ بی‌جهت با آن نیست.

اما در عین حال نیازی به اغراق در قدرت آن نیست. به هر حال، ایران در وضعیت بحران مالی جدی قرار دارد و ارتش آن به اندازه‌ای که تصور می‌کنیم قدرتمند نیست.

ایرانی‌ها زبان زور را می‌فهمند و ما نباید از اقدام دریغ کنیم. این ناشایست است که مقامات واشنگتن تلاش کنند پشت ریسمان‌های اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پنهان شوند و ما را مقصر بدانند.