loader image

جستجو

Pentagon's reaction to the news of Russian missiles hitting Poland

رویترز:
واکنش پنتاگون به خبر برخورد موشک‌های روسیه به خاک لهستان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی با اشاره به  نشست خبری سخنگوی پنتاگون در واشنگتن، به بررسی واکنش این سازمان به خبر برخورد موشک‌های روسیه به خاک لهستان،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری رویترز در گزارشی خبر داد: منابع خبری اعلام کرده‌اند که دو موشک به روستای لهستانی پرژوودوف در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرده است. در پی این رویداد، رئیس‌جمهور لهستان نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرد.

«پاتریک رایدر» -سخنگوی پنتاگون- عصر سه‌شنبه به وقت محلی در نشست خبری در واشنگتن در جمع خبرنگاران گفت که درحال حاضر نمی‌توانیم صحت گزارش‌ها مبنی بر سقوط دو موشک در لهستان را تایید کنیم و در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: موضع ما در قبال دفاع از هر وجب خاک ناتو کاملا واضح است. ما حفظ سلامت و امنیت نیروهای خود در لهستان و سایر کشورها را جدی می‌گیریم و از تدابیر حفاظتی در این خصوص اطمینان داریم، ولی در باره امور پیش‌داوری نمی‌کنیم.

رایدر گفت: «امنیت نظامیان خود در لهستان و دیگر مکان‌ها را بسیار جدی می‌گیریم و به اقدامات پیشگیرانه اطمینان داریم».

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: ما جزئیاتی درباره اصابت دو موشک روسیه به روستایی در مرز لهستان و اوکراین در اختیار نداریم و درباره گزارش ها مبنی بر اصابت موشک‌های روسیه به خاک لهستان بر اساس پیش‌بینی و پیش‌داوری تصمیم‌گیری نمی‌کنیم و فقط واقعیت‌ها را مد نظر قرار می‌دهیم.

رایدر ادامه داد: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز چهارشنبه با نماینده ویژه در امور اوکراین به منظور رایزنی‌ها درباره حمایت از کی‌یف نشست برگزار می‌کنند.

وی تاکید کرد: اوکراین اولویت‌های خود را بر اساس نیازمندی‌هایش تعیین می‌کند، چرا که آن‌ها در میدان در حال جنگ هستند.

ما حمایت از اوکراین را برای تقویت سامانه پدافند هوایی این کشور به‌ویژه پس از حملات موشکی به کی‌یف مورد بررسی قرار خواهیم داد.