loader image

جستجو

اسراییل و1 امریکا

وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت: آیا این آغاز یک جنگ سرد جدید بین بایدن و اسرائیل است؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش نیوز سیندیکیت» در یادداشت تازه خود به ‌‌بررسی مشکلات اخیر دولت بایدن با دولت جدید رژیم صهیونیستی پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود به‌قلم «جاناتان توبین» نوشت: تا آنجا که به «نفتالی بنت» -نخست وزیر- و «یائر لاپید» -وزیر خارجه اسرائیل-(رژیم صهیونیستی) مربوط می‌شود، این هفته طوفانی کامل از شرایط را به همراه داشت که امیدهای آن‌ها برای رابطه بهتر با آمریکا را پیچیده‌تر می‌کند. هر دو نفر، به دلایل خاص خود، ایجاد یک رابطه خوب با جو بایدن و دولت او را یکی از اهداف اصلی دولت ائتلافی خود می‌دانند که در ژوئن روی کار آمد. اما انتقادات شدیدی از سوی وزارت خارجه آمریکا در مورد دو موضوع آن‌ها مطرح شد: تعهد مجدد دولت آن‌ها به بازگشایی کنسولگری آمریکا در اورشلیم به عنوان سفارت فلسطینیان و شهرک‌سازی در کرانه باختری. علاوه بر این، موضوع بعدی، خبر بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای در وین است. آن‌ها امیدوار بودند که برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل(رژیم صهیونیستی) که از نظر تیم بایدن به عنوان شیطان مجسم شناخته می‌شود، حسن‌نیت آن‌ها در مقابل بایدن را تضمین کند، و از آن‌ها در مقابل خصومت مشخص شده در نگرش آمریکا نسبت به اورشلیم، در آخرین دوره‌ای که دموکرات‌ها در رأس قدرت بودند، محافظت کند.
شاید آن‌ها می‌دانستند که اعلام ساخت چند هزار خانه جدید در شهرک‌های موجود در کرانه باختری و همچنین معرفی 6 سازمان غیردولتی فلسطینی به عنوان گروه‌های تروریستی، خشم واشنگتن را برانگیخته است. این دو نفر همچنین به طرز دردناکی می‌دانند که تلاش‌هایشان در متقاعد کردن آمریکایی‌ها برای عقب‌نشینی از تصمیم خود جهت راضی کردن ایران و بازگرداندن این کشور به برجامی که اسرائیلی‌ها معتقدند یک فاجعه است، شکست خورده است. تمام لفاظی‌های ناشایستی که بنت و لاپید می‌توانستند در ملأ عام درباره علاقه‌شان به بایدن و اعتقادشان به دوستی او با اسرائیل(رژیم صهیونیستی) مطرح کنند، و همچنین استدلال‌ها و هشدارهای قوی آن‌ها درباره حماقت مورد نیاز برای تعامل با ایران که در خلوت ارائه کردند، شکست خورده است.
به علاوه، عزم آشکار رئیس جمهور برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در اورشلیم به عنوان سفارت فلسطینیان، حتی اگر بخواهد تا پس از تصویب بودجه ائتلاف اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در ماه نوامبر صبر کند، دولت آن‌ها را در معرض خطر فروپاشی قرار می‌دهد. آن‌ها نمی‌توانند جلوی چنین موضوعی را بگیرند، درحالی که این اقدام حاکمیت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بر پایتختش را تضعیف می‌کند.