loader image

جستجو

اسرائیل_در_حال_پ�ی_بردن_به_حقیقت_درباره_ایران_است

جوئیش نیوز سیندیکیت: اسرائیل نگران به‌نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «جوئیش‌نیوز سیندیکیت» در یادداشت تازه خود به‌ این موضوع تاکید کرد که رژیم صهیونیستی معتقد است اگر توافق هسته‌ای حاصل شود، منابع مالی تحریم‌شده فعلی ایران آزاد می‌شود و به تبع آن، ایران به سراسر خاورمیانه نفوذ پیدا می‌کند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه جوئیش نیوز سیندیکیت در یادداشت تازه خود به‌قلم «الیزر ماروم» نوشت: مذاکرات هسته‌ای بین قدرت‌های جهانی و ایران پیش می‌رود و به زودی به مرحله تصمیم‌گیری خواهد رسید. با استفاده از یک تشبیه فوتبالی می‌توان گفت که هر طرف حرکت دیگری را با دقت زیر نظر دارد. ایرانیان استاد مذاکره هستند و سعی کردند تا ادامه مذاکرات را مشروط به برداشتن تحریم‌ها کنند اما موفق نشدند. به نظر می‌رسد که این بار اروپایی‌ها یعنی آلمان، فرانسه و بریتانیای کبیر بیشتر درگیر مذاکرات هستند در حالی که آمریکایی‌ها در زمان «باراک اوباما» مذاکرات را پیش می‌بردند اما حالا بیشتر نقش مشارکت با دیگر قدرت‌های جهان را دارند.

به نظر می‌رسد که با وجود تهدیدهای متقابل و حس غالبی از شکست مذاکرات اما در نهایت، توافقی به دست خواهد آمد که بنابر آن، غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران محدود می‌شود و ایران نیز با رفع اکثر تحریم‌های سخت‌گیرانه به خواسته خود خواهد رسید.

منفعت استراتژیک بلند مدت ایران داشتن تسلیحات هسته‌ای است. با این حال و در کوتاه مدت و با ماندن زیر یوغ تحریم‌ها و اقتصاد متزلزلی که بقای نظام را تهدید می‌کند، تهران باید تحریم‌ها را بردارد. آمریکا با رییس جمهوری که محبوبیتش به شدت در حال سقوط است، نیازمند اصلاح موقعیتش است. چین و روسیه که تا حالا هم چندان توجهی به تبعیت از تحریم‌ها نداشتند، از داشتن روابط تجاری مشروع با ایران خوشحال خواهند شد و در نهایت، همه طرف‌ها از دستیابی به یک توافق نفع می‌برند.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سخت‌ترین وضعیت است. اگر توافق به دست بیاید، منابع مالی تحریم شده فعلی آزاد می‌شوند و به نفوذ ایران اجازه داده می‌شود تا به صورتی افسارگسیخته در سراسر خاورمیانه بتازد. می‌توانیم انتظار تغییر وضعیت در سوریه را داشته باشیم و ایرانی‌ها حتی فشار بیشتری به کار خواهند برد تا نفوذ خود را در آنجا مستحکم‌تر کنند. تهدید هسته‌ای ایران از بین نخواهد رفت و این کشور در نقطه‌ای نزدیک به زمان گریز خواهد ماند. ایرانی‌ها قادر خواهند بود به نحو مخفیانه‌ای برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرند که آنها را به گریز هسته‌ای نزدیک کند.

اسرائیل (رژیم صهیونیستی) توانایی حمله به ایران را دارد و به زودی چاره‌ای جز این نخواهد داشت. اسرائیل  (رژیم صهیونیستی) باید آماده واکنش ایران هم از خاک خودش و هم از طریق حزب الله باشد. اسرائیل  (رژیم صهیونیستی) به مدت دو دهه است که با ایران در حال جنگ است و ارتش توانایی ادامه مقابله با تهدید ایران و وارد کرد ضربه‌ای سخت به حزب الله را دارد.