loader image

جستجو

چالش بایدن

وبگاه فدرالیست: بایدن خود چالش است

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «فدرالیست» در یادداشت تازه خود با اشاره به نظر رسانه‌های آمریکا درباره بایدن به‌عنوان تماشاچی درمانده، به‌موضوع چند هفته‌های پرچالش اخیر در آمریکا پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه فدرالیست در یادداشت تازه به‌قلم « ادی اسکری» نوشت: «امی ‌والترز» -شخصیت مشهور واشنگتن- این هفته در مورد «چالشی» که جو بایدن در اوایل ریاست جمهوری خود با آن روبرو شده است، نوشت: «معاون رئیس جمهور سابق بیشتر شبیه یک تماشاچی درمانده به نظر می‌رسد تا یک معامله‌گر باتجربه کنگره».

رسانه‌ها می‌خواهند بایدن که قربانی شرایط خارج از کنترل خود شده است، شبیه «تماشاچی درمانده» به نظر برسد، اما اینطور نیست. او مرتکب تقریباً همه فاجعه‌هایی شده است که هرکسی با چشم می‌بیند، از فحاشی و وقاحت در مرز جنوبی گرفته تا از دست دادن 13 تن از نیروهای خود (نه در جنگ، بلکه در حین ترک منطقه جنگی). ما بر این باوریم که این‌ها فقط «چالش‌هایی» هستند که بایدن با آن‌ها روبروست و نه نتیجه اشتباهات عمدی که وی مرتکب شده است. این‌ها اتفاقاتی است که برای بایدن رخ می‌دهد.

در ماه سپتامبر، «فیل ماتینگلی» -خبرنگار- در قسمت بیستم برنامه جیک تاپر گفت که بایدن «با یکی از مهمترین هفته‌های اولین سال ریاست جمهوری خود دست و پنجه نرم می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که بایدن «با آشفتگی در سیاست خارجی روبرو بود». ماتینگلی بعداً گفت که بایدن در «یک لحظه کلیدی، به ویژه در پی چند هفته اخیر پرتنش» بود.

بیایید آنچه را که در آن «هفته‌های پرتلاطم چند هفته گذشته» اتفاق افتاده است، بررسی کنیم. در 20 سپتامبر، در مجموع 676 هزار و 7 صد و 18 مورد مرگ ناشی از بیماری کووید گزارش شده بود. تقریباً 270 هزار مورد از آن‌ها در دوران ریاست جمهوری بایدن اتفاق افتاد. همچنین، در 26 آگوست، 13 نفر از نیروهای ارتش آمریکا در جریان حمله انتحاری در فرودگاه کابل افغانستان کشته شدند. 11 نفر از مردان و زنان شجاع زیر 24 سال سن داشتند.

این مورد نیز تأسف‌برانگیز است. تنها در ماه آگوست، گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا با نزدیک به 209 هزار مهاجر که به طور غیرقانونی از مرز این کشور عبور می‌کردند، مواجه شدند. این دومین عبور غیرقانونی از مرزها در دوران ریاست جمهوری جو بایدن است.

وال استریت ژورنال نیز هفته گذشته گزارش داد که تورم سرسام‌آور باعث شده که خانواده‌ها از عهده مخارج زندگی برنیایند و برای کم درآمدترین آمریکایی‌ها، دستمزد نسبت به سال گذشته نیم درصد کاهش یافته است. جو بایدن بر خروج ناتوان آمریکا از افغانستان نیز نظارت داشت. در حال حاضر بیش از 12 نفر از نیروهای ما کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی ‌شده‌اند. بایدن برای همه این‌ها «تماشاچی درمانده» نیست. این‌ها چالش‌هایی نیست که او با آن‌ها روبرو است. بایدن خود چالش است.