loader image

جستجو

Wartag 10 arrives, more US troops amid Israel-Gaza battle

تسک اند پرپس
ورود وارتاگ‌ای 10، نیروهای آمریکایی بیشتر در بحبوحه نبرد اسرائیل و غزه

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «تسک اند پرپس» درگزارشی از ورود وارتاگ‌ای 10، نیروهای آمریکایی بیشتر در بحبوحه نبرد اسرائیل و غزه، خبر داد و اعلام کرد: اولین محموله بمب‌های با قطر کوچک و سایر مهمات در این هفته وارد اسرائیل شد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، «جف شوگول» گزارشی در تسک اند پرپس منتشر کرد که در آن اعلام کرده: گروهی از جنگنده‌های وارتاگ‌ای 10 نیروی هوایی آمریکا وارد خاور میانه شده‌اند .

نیروهای آمریکایی بیشتری این هفته در پاسخ به حملات حماس در 7 اکتبر به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در راه هستند.

یک مقام ارشد دفاعی این موضوع را طی یک جلسه توجیهی روز پنجشنبه به اشتراک گذاشت.

افزایش حضور به منظور انتقال پیامی روشن به بازیگران دولتی و غیر دولتی است. آمریکا قاطعانه از اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  حمایت می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در 8 اکتبر اعلام کرد که ای 10، اف 15 اس و اف 16‌های اضافی به همراه ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد آر. فورد و گروه ضربتی آن که وارد شرق شده‌اند، به سمت منطقه هستند که روز سهشنبه وارد دریای مدیترانه شرقی شدند.

روز پنجشنبه، اسکادران جنگنده 354 از پایگاه نیروی هوایی دیویس – مونتان در آریزونا به فرماندهی مرکزی آمریکا ملحق شد و انتظار می‌رود در هفته آینده افزایش وضعیت بدنی بیشتری داشته باشد.

جزئیات بیشتر نیروهای نظامی آمریکا مشخص نشده است، اما افزایش موضع فرماندهی مرکزی آمریکا که روز یکشنبه اعلام شد، قابل توجه است و چند روز طول می‌کشد تا به طور کامل مستقر شود.

حماس در پی حمله غافلگیرانه خود به اسرائیل(رژیم صهیونیستی) ، تعداد نامعلومی از اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته است.

مقامات نظامی آمریکا در سفارت آمریکا در اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به نیروهای دفاعی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)  در مورد عملیات رهایی گروگان‌ها راهنمایی می‌کنند، همان‌طور که این مقام ارشد دفاعی تأکید کرد، هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی آمریکایی به اسرائیل ندارند.

ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد آر. فورد و گروه ضربتی آن مأموریت‌های مختلفی از جمله پشتیبانی اطلاعاتی و دریایی را در شرق مدیترانه انجام خواهند داد.

در حالی که گروه ضربتی فورد می‌تواند حملات دوربرد انجام دهد، وزارت دفاع این گزینه را در نظر نمی‌گیرد.

به گفته جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، استقرار ناو هواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور و گروه ضربتی آن در شرق مدیترانه که قبل از حملات 7 اکتبر برنامه‌ریزی شده بود، هنوز بلاتکلیف است.

اولین محموله بمب‌های با قطر کوچک و سایر مهمات در این هفته وارد اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  شد و انتظار می‌رود که تحویل‌های آتی شامل سامانه‌های دفاع هوایی، گلوله‌های توپخانه، مهمات هدایت شونده دقیق و رهگیرهای سامانه گنبد آهنین باشد.

«لوید آستین» -وزیر دفاع- قرار است به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  سفر کند و در آنجا با رهبران اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع دیدار خواهد کرد.

یگان اعزامی 26 نیروی دریایی زودتر از موعد مقرر کویت را ترک کرد، اما هدف، چه مربوط به عملیات تخلیه غیر جنگی باشد یا نه، فاش نشد. همانطور که یک مقام ارشد دفاعی ذکر کرده است، دارایی‌ها به طور مرتب بر اساس الزامات جابه جا می‌شوند.

به گفته «متیو میلر» -سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا- دولت آمریکا از روز جمعه پروازهای چارتر را برای شهروندان آمریکایی در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  که قادر به خروج از طریق خطوط هوایی تجاری نیستند، ترتیب خواهد داد.

«ران دیسانتیس» -فرماندار فلوریدا- نامزد بالقوه جمهوری‌خواه ریاست جمهوری 2024، به مقامات ایالتی اجازه داده است تا عملیات نجات و تخلیه را برای بازگرداندن آمریکایی‌ها از اسرائیل انجام دهند.

طبق گزارش کربی، تا روز پنجشنبه، 27 شهروند آمریکایی به دلیل درگیری‌های جاری در اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  ناپدید شده‌اند و 27 شهروند آمریکایی کشته شده‌اند.