loader image

جستجو

خبرگزاری فرانسه:
وضعیت اسفناک زندان‌های تگزاس

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «فرانسه» در گزارش تازه خود به بررسی وضعیت اسفناک زندان‌های تگزاس پرداخت و نوشت: در این زندان‌ها با دیوارهای بتنی، آجری و فولادی از پنکه‌های صنعتی بزرگ استفاده می‌شود و در بیشتر آن‌ها از دستگاه‌های تهویه هوا خبری نیست.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری فرانسه در گزارش تازه خود به بررسی وضعیت اسفناک زندان‌های تگزاس پرداخت و نوشت: چهارم جولای، درست وقتی که آمریکا روز استقلال را با روشن کردن آسمان‌ها و آتش‌بازی‌های باشکوه جشن می‌گرفت، «جوزف مارتیره» در سلول انفرادی خود در زندان تگزاس از شدت گرمای هوا که برای زندانیان غیرقابل تحمل شده بود، از هوش رفت.

در این زندان‌ها با دیوارهای بتنی، آجری و فولادی از پنکه‌های صنعتی بزرگ استفاده می‌شود و در بیشتر آن‌ها از دستگاه‌های تهویه هوا خبری نیست.

هنگامی که دمای هوا در بیرون از 40 درجه سانتیگراد تجاوز می‌کند، گرما داخل زندان‌ها حتی می‌تواند از این هم بیشتر شود.

به گفته زندانیان فعلی، زندانیان سابق و بستگان آن‌ها که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرده‌اند، گاهی اوقات زندانیان از روی ناچاری با ترفندهای مختلف توالت‌ها را مسدود می‌کنند تا سرریز شود و بتوانند روی زمین که خیس و نمناک شده است، بخوابند و گرما را کمتر احساس کنند.

«جوزف مارتیره» 35 ساله، طی چند هفته چهار بار از شدت گرما حالش به هم خورد. این زندانی از زندان استل در‌ هانتسویل ایالت تگزاس که از 16 سال پیش در آن زندانی است، با خانواده خود تماس گرفت و گفت: دارم از حال می‌روم، اما هیچ‌کس به دادم نمی‌رسد.

نزدیکان جوزف با اداره زندان تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.

به گفته وی، وقتی برای یک زندانی مشکلی پیش می‌آید، سایر زندانیان به کمک او می‌آیند و برای جلب توجه نگهبانان فریاد می‌زنند. پرسنل و نگهبان در زندان‌ها کم است.

جوزف مارتیره سپس به یک بخش اداری زندان با تهویه مطبوع منتقل شد که زندانیان آن را استراحتگاه می‌نامند.

هرکدام از زندانیان که به این قسمت منتقل شدند، سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است، در آنجا بماند.

«آمیت دومینیک» -رئیس سازمان دفاع از زندانیان تگزاس- از این وضعیت ابراز تاسف کرد و گفت: آنچه این زندانی‌ها تجربه می‌کنند، مثل محبوس شدن داخل یک ماشین در دمای 40 درجه سانتیگراد است.

آن‌ها سعی می‌کنند با کمی باز کردن پنجره یا استفاده از سشوار برای گرفتن شرجی هوا، حالشان را بهتر کنند.

بر اساس گزارش روزنامه تگزاس تریبون، حداقل 9 نفر در ماه ژوئن در زندان‌های این ایالت جان خود را از دست دادند.

این افراد بر اثر سکته قلبی یا به دلایل نامعلومی که می‌تواند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به گرمای شدید باشد، جان خود را از دست دادند.

با این حال، «آماندا هرناندز» -سخنگوی اداره زندان‌های تگزاس- مدعی است که آخرین مرگ ناشی از گرما در زندان به سال 2012 بازمی‌گردد.

با این حال، او اذعان می‌کند که هفت بیمار در ماه ژوئن به مداخله پزشکی فراتر از کمک‌های اولیه نیاز پیدا کردند. وی افزود 32 نفر در ماه ژوئن جان خود را از دست دادند که ربطی به گرما نداشت.

اداره زندان‌های تگزاس زندان‌هایی را مدیریت می‌کند که 126 هزار زندانی در آن‌ها به سر می‌برند، اما آمیت دومینیک ادعای سخنگوی اداره زندان‌های تگزاس را رد می‌کند و می‌گوید پزشک به صورت کلی مرگ را ناشی از ایست قلبی می‌داند و این دقیقاً یکی از عوارض گرمازدگی است.

وی با ابراز تاسف از این وضعیت افزود: زندانیان باید در جهنم بسوزند، چرا که زندان‌ها تهویه کافی و مناسب ندارند و اگر هم نمیرند، دیوانه می‌شوند.

«شان آدامز» 36 ساله، دوران محکومیت خود را در یکی دیگر از زندان‌های تگزاس و مشخصا بازداشتگاه کلمنس سپری کرده که گرمای شدید باعث شده نام جهنم را روی آن بگذارند.

او می‌گوید وقتی دمای بیرون به 38 درجه سانتیگراد می‌رسد، در داخل زندان دما 48 درجه سانتیگراد است.

این ساختمان از آجرهای قرمزرنگ، همان آجرهایی که برای کوره‌ها استفاده می‌شود، ساخته شده است.

اداره زندان‌ها مدعی است که زندانیان به آب و یخ دسترسی دارند و می‌توانند در فضاهای دارای تهویه مطبوع استراحت کنند. اما زندانیان همه این تبلیغات را دروغ می‌دانند.

«سامانتا» -مادر یک زندانی 25 ساله- که ترجیح می‌دهد نامش را فاش نکند، می‌گوید در ماه ژوئن، سه زن در زندان دکتر لین موری، جایی که دخترش در آن زندانی است، بر اثر شدت گرما جان باختند.

این مادر که از وضعیت غیرانسانی زندان‌ها به‌شدت خشمگین است، می‌گوید اینجا اگر شما حیوان خانگی خود را در ماشین در فصل گرما رها کنید، به زندان می‌روید، اما ایالت تگزاس می‌خواهد شهروندان خود را در زندان‌ها کباب کند.