loader image

جستجو

America's worse economic situation compared to major economies

نیوزویک:
وضعیت بدتر اقتصادی آمریکا در برابر اقتصادهای بزرگ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در یادداشت اخیر خود به بررسی موضع وضعیت بدتر اقتصادی آمریکا در برابر اقتصادهای بزرگ،‌ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در یادداشت اخیر خود نوشت: بر اساس تحلیل آمار فدرال، آمریکا در سه ماهه دوم سال 2022 رشد اقتصادی بدتری در مقایسه با 7 اقتصاد بزرگ دیگر داشته است.

آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد اقتصاد آمریکا طی دو فصل متوالی کوچک شده است که تعریف استانداردی از رکود اقتصادی است.

تولید ناخالص داخلی آمریکا که معیار سنجش همه کالاها و خدمات تولیدی این کشور است، پس از کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول سال 2022، در سه ماهه دوم با نرخ سالانه 0.9 درصد کاهش یافت.

ارقام گردآوری شده توسط موسسه تریدینگ اکونومیکس نشان می‌دهد آمریکا یکی از بدترین اقتصادهای بزرگ است و 7 کشور رقیب آمریکا از آوریل تا ژوئن امسال عملکرد بهتری دارند.

تنها یکی از اقتصادهای بزرگ، یعنی چین تحت تاثیر قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا، در سه ماهه دوم ارقام بدتری را ثبت کرد.

از میان کشورهای اصلی که ارقام رشد سه ماهه دوم را منتشر کرده‌اند، اسپانیا با نرخ رشد سالانه 1.1 درصد بهترین عملکرد را داشته است.

پس از آن ایتالیا و مکزیک با 1.0 درصد، کره جنوبی با 0.7 درصد و فرانسه با 0.5 درصد قرار گرفته‌اند. آلمان و سنگاپور هر دو رشد صفر را ثبت کردند.

اگرچه از آنجایی که اقتصاد آن‌ها کوچک نشد، این ارقام اقتصادی آن‌ها همچنان بهتر از آمریکا بود.

منطقه یورو متشکل از 19 عضو اتحادیه اروپا که از یک ارز مشترک استفاده می‌کنند، با وجود کاهش عرضه گاز روسیه، با رشد 0.7 درصدی نسبت به آمریکا عملکرد بهتری داشت.

از میان اقتصادهای بزرگ جهان، تنها چین که رشد سالانه منفی 2.6 درصد را ثبت کرده بود، عملکرد بدتری داشت.