loader image

جستجو

The difficult situation of the agricultural industry in America

آمریکن کانزورتیو:
وضعیت دشوار صنعت کشاورزی در آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «آمریکن کانزورتیو» در گزارش خود از وضعیت دشوار صنعت کشاورزی در آمریکا خبر داد و نوشت: تحریم‌های غرب، در پی حمله روسیه به اوکراین، یک منبع اساسی کود را حذف کرد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه آمریکن کانزورتیو در گزارش خود نوشت: وضع فعلی حوزه کشاورزی آمریکا انعکاسی از صنعت انرژی ماست: سیستمی که زمینه تولید بسیار مؤثر و بالا دارد، حالا به واسطه سیاست‌های نادرست دولت، دچار بحران و کمبود شده است.

کشاورزان استاد تطبیق و مدیریت نوسانات جوی و قیمتی هستند، اما آن‌ها می‌گویند افزایش شدید قیمت سوخت و کود باعث شده به کسب و کارشان شدیداً ضربه وارد شود و این مسئله هم منجر به افزایش قیمت محصولات عرضه‌شده در فروشگاه‌ها خواهد شد و هم پیامدهای ماندگاری در سال‌های آینده خواهد داشت.

روسیه بعد از آمریکا و عربستان، سومین تولیدکننده بزرگ نفت است و بزرگترین صادرکننده کود شیمیایی است که از مشتقات نفت به حساب می‌آید.

اگرچه آمریکا کود داخلی تولید می‌کند، اما باز هم سومین واردکننده کود در جهان است و به همین دلیل در شرایطی که کمبود کود در سطح جهانی بسیار شدید شده، کشاورزان آمریکایی هم مشمول قیمت‌های فزاینده این فرآورده شده‌اند.

تحریم های غرب، در پی حمله روسیه به اوکراین، یک منبع اساسی کود را حذف کرد. چین هم یکی از صادرکنندگان اصلی کود به حساب می‌آید، اما از ماه اکتبر، محدودیت‌هایی برای صادرات وضع کرده است.

ساخت کارخانه‌های جدید تولید کود در آمریکا معمولاً سه تا پنج سال زمان می‌برد، اما اختلالات ایجادشده در زنجیره تامین و مقررات دست و پاگیر دولتی روند ساخت کارخانه را کند و آهسته می‌کند. از طرف دیگر، کارخانه‌ها همچنان به نفت به‌عنوان ماده خام نیاز خواهند داشت.

دولت بایدن، علی‌رغم بحران تورم، به برنامه انرژی سبز خود پایبند مانده و تولید سوخت‌های فسیلی را به نفع انرژی باد و خورشیدی کنار گذاشته است. بایدن ضمن اشاره به تبدیل تهدید قیمت‌های فزاینده نفت به فرصت گفت: «دوران گذار فوق‌العاده‌ای در حال شکل‌گیری است و به لطف خدا، وقتی این دوره تمام شود، ما قدرتمندتر خواهیم بود و جهان قدرتمندتر خواهد بود و کمتر به سوخت‌های فسیلی وابسته خواهیم بود.»