loader image

جستجو

It is time for Israel to make a decision about Iran

جروزالم پست:
وقت آن است که اسرائیل درباره ایران تصمیم بگیرد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «جروزالم پست» دریادداشت تازه خود با اشاره به اینکه ایران اورانیوم را با خلوص 83.7 درصد غنی‌سازی کرده است، تاکید کرد:.وقت آن است که اسرائیل وارد عمل شود و ایران را بمباران کند تا دیر نشده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه جروزالم پست در یادداشت تازه خود به‌قلم «مایکل فروند» نوشت: ملت‌ها، مانند افرادی که آن‌ها را تشکیل می‌دهند، به‌طور دوره‌ای با انتخاب‌های حیاتی مواجه می‌شوند، لحظات سرنوشت‌سازی که در آن باید تصمیم‌هایی بگیرند که ممکن است خطوط وجودی آینده‌شان را مشخص کند.

در طول تاریخ کوتاه خود در صحنه جهانی، دولت مدرن اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قبلاً بیش از همه با چنین چیزهایی روبرو بوده است، زیرا از لحظه تولد دوباره در سال 1948 مورد حمله قرار گرفته است.

اکنون به نقطه‌ای دیگر از این دست رسیده‌ایم که شاید خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین معضل دهه‌های اخیر را ارائه می‌کند، معضلی که باید بدون تأخیر بیشتر به آن پرداخته شود.

برای سال‌ها، رهبران پی در پی در واشنگتن، اورشلیم و جاهای دیگر بارها و با انرژی قول داده‌اند که به تهران اجازه عبور از آستانه هسته‌ای را نخواهند داد.

در 28 فوریه، «کالین کال» -معاون وزیر دفاع آمریکا- در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به قانونگذاران گفت که ایران اکنون تنها به 12 روز زمان نیاز دارد تا مواد شکافت‌پذیر کافی برای استفاده در یک سلاح هسته‌ای تولید کند.

سپس، در اول مارس، آسوشیتدپرس فاش کرد که در گزارش سه ماهه محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازرسان دریافتند که ایران اورانیوم را با خلوص 83.7 درصد غنی‌سازی کرده است که درجه تسلیحاتی محسوب می‌شود.

این افزایش سریع برنامه هسته‌ای که با فریب و فریب انجام شد، هیچ شکی در مورد هدف نهایی آن باقی نمی‌گذارد.

واضح است که ظالمان تهران تصمیم گرفته‌اند در مسابقه خود برای پیوستن به باشگاه هسته‌ای به سمت خط پایان حرکت کنند.

این تحولات اخیر به دو دلیل نگران‌کننده هستند. آن‌ها نشان می‌دهند که دانشمندان ایرانی دانش و امکانات لازم برای تولید اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای را دارند و در حالی که آمریکا به طور رسمی تکرار می‌کند که اجازه نخواهد داد ایران سلاح هسته‌ای بسازد، آیا کسی فکر می‌کند که می‌توان در این زمینه به دولت فعلی اعتماد کرد؟

مطمئناً، حمله به ایران از نظر لجستیکی دشوار، از نظر دیپلماتیک خطرناک خواهد بود و عواقب جدی در پی خواهد داشت.

وقت آن است که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) وارد عمل شود و ایران را بمباران کند تا دیر نشده است.