loader image

جستجو

How and when does the end of the Ukraine war happen

اکونومیست:
پایان جنگ اوکراین چگونه و چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «اکونومیست» نوشت: پایان جنگ تا حد زیادی به روسیه بستگی دارد و برای آتش‌بس عجله‌ای ندارد و به نظر می‌رسد که تصمیم دارد تمام دونباس در شرق را فتح کند .

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه اکونومیست در یادداشت خود نوشت: متحدان غربی بر سر شرایط صلح شروع به اختلاف کرده‌اند. «ولودیمیر زلنسکی» -رئیس‌جمهور اوکراین- می‌گوید که اوکراین در میدان نبرد پیروز خواهد شد، اما تنها از طریق مذاکره می‌تواند پایان یابد.

غرب می‌گوید که این با اوکراین است. با این حال، با گذشت سه ماه از جنگ، کشورهای غربی مواضع خود را در مورد پایان بازی حفظ می‌کنند.

«ایوان کراستف» -از مرکز استراتژی‌های لیبرال- توضیح می‌دهد که آن‌ها به دو اردوگاه بزرگ تقسیم می‌شوند.

یکی «حزب صلح» است که خواهان توقف جنگ و آغاز مذاکرات در اسرع وقت است. طرف دیگر «حزب عدالت» است که فکر می‌کند روسیه باید بهای گزافش را بپردازد.

بحث در وهله اول بر سر قلمرو است: اجازه دهید روسیه سرزمینی را که تاکنون فتح کرده است، حفظ کند.

اردوگاه صلح در حال بسیج‌شدن است. آلمان خواستار آتش‌بس شده است. ایتالیا یک طرح چهار مسیری برای حل و فصل سیاسی طرح کرده است. فرانسه از یک توافق صلح در آینده صحبت می‌کند. در مقابل آن‌ها عمدتاً لهستان و کشورهای بالتیک قرار دارند که توسط بریتانیا حمایت می‌شوند.

آمریکا، مهم‌ترین حامی ‌اوکراین هنوز هدفی را مشخص نکرده است. آمریکا تا کنون نزدیک به 14 میلیارد دلار برای جنگ هزینه کرده است و کنگره به تازگی 40 میلیارد دلار دیگر به آن اختصاص داده است. آمریکا کمک‌های نظامی‌ را از بیش از 40 کشور دیگر جمع آوری کرده است.

اما این کمک نامحدود نیست. این کشور توپخانه تحویل داده است، اما نه سامانه‌های راکتی دوربردی که اوکراین درخواست می‌کند.

«لوید آستین» -وزیر دفاع آمریکا- ماه گذشته پس از دیدار از کی‌یف، حزب عدالت را پذیرفت و گفت که غرب باید به اوکراین در «پیروزی» و «تضعیف» روسیه کمک کند.

سه هفته بعد به نظر می‌رسید که او به اردوگاه صلح می‌آید و پس از تماس تلفنی با همتای روسی خود، سرگئی شویگو، خواستار «آتش‌بس فوری» شد.

ضربه دیگر به حزب عدالت، سرمقاله‌ای در نیویورک تایمز بود که در آن استدلال می‌شد شکست روسیه غیر واقعی و خطرناک است.

با این حال، انتخاب‌های اوکراین به نوبه خود بر اساس آنچه غرب ارائه خواهد کرد، شکل می‌گیرد.

«اولگا اولیکر» -از گروه بین‌المللی- بحران می‌گوید: «اوکراینی‌ها با شرکای غربی خود به همان اندازه، و احتمالاً بیشتر از آن، در حال مذاکره با روس‌ها هستند.»

طرفداران صلح نگران هستند که هر چه جنگ طولانی‌تر شود، هزینه‌های انسانی و اقتصادی برای اوکراین و سایر نقاط جهان بیشتر می‌شود.

اردوگاه عدالت پاسخ می‌دهد که تحریم‌ها علیه روسیه به تازگی شروع به تاثیرگذاری کرده است. با زمان بیشتر و سلاح‌های بیشتر و بهتر، اوکراین می‌تواند برنده شود.

پشت همه این‌ها دو نگرانی متناقض نهفته است. یکی این که نیروهای روسیه هنوز قوی هستند و در یک جنگ سخت پیروز خواهند شد. مورد دیگر این است که آن‌ها شکننده هستند.

در صورت شکست، روسیه می‌تواند ناتو را مورد حمله قرار دهد یا برای جلوگیری از شکست به سلاح‌های شیمیایی یا حتی هسته‌ای متوسل شود.

پایان جنگ تا حد زیادی به روسیه بستگی دارد و برای آتش‌بس عجله‌ای ندارد. به نظر می‌رسد که تصمیم دارد تمام دونباس در شرق را فتح کند و در مورد تصرف سرزمین‌های بیشتر در غرب صحبت می‌کند.