loader image

جستجو

نیوزویک:
پایان دادن به حکومت پیرسالاری آمریکا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «نیوزویک» در مطلب خود با اشاره به اینکه 68 درصد از سناتورهای آمریکایی در کنگره فعلی 60 سال به بالا هستند، به بررسی موضوع پایان دادن به حکومت پیرسالاری آمریکا، پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه نیوزویک در مطلب خود به‌قلم «جاش همر» نوشت: سقوط پر زرق و برق بایدن در روز پنجشنبه در «کلرادو اسپرینگز» در حالی که روی صحنه در حال اعطای مدرک به فارغ التحصیلان جدید آکادمی نیروی هوایی آمریکا بود، واقعیت وحشتناکی را نشان می‌دهد:

ساکن هشت ساله خیابان پنسیلوانیا 1600، به‌طور محسوسی در تلاطم از پیری ناتوان‌کننده ذهنی و جسمی قرار دارد.

منظره سقوط بدنی فرمانده کل در مقابل کلاس فارغ‌التحصیل آکادمی نیروی هوایی، برای سربازان فعال کاملاً مأیوس‌کننده است و ضعف ملی را برای دشمنان متعدد آمریکا در خارج از کشور نشان می‌دهد.

اشتباه نکنید: جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، مسئول اصلی مسائل جنگ و صلح است.

معاون کوچک ‌‌ریاست‌جمهوری و جانشین احتمالی او، کامالا هریس، ممکن است کاملاً تحمل‌ناپذیر باشد؛ اما بایدن باید به نفع کشور استعفا دهد.

سقوط ایالت صدمین سالگرد بایدن به‌سختی تنها نمونه اخیر یک شهروند ارشد بلندپایه است که در انظار عمومی کمتر از ستاره ظاهر می‌شود.

سناتور 89 ساله دایان فاینشتاین که حرفه سیاسی او برای اولین بار در سال 1970 آغاز شد، اخیراً در حالی که پس از یک دوره ناخوشایند زونا و آنسفالیت بهبود می‌یافت، بیش از دو ماه کار در سناتوری را از دست داد.

هنگامی که او سرانجام به کاپیتول بازگشت، فاینشتاین، به قول مقاله‌ای در نیویورک‌تایمز در 18 می، «به‌طور تکان‌دهنده‌ای کم‌رنگ به نظر می‌رسد». از زمان بازگشت، فاینشتاین که اکنون ویلچرنشین است، به کمک کارکنان بیشتری نیاز دارد تا صرفاً رأی خود را به صندوق بیندازد و ظاهراً فراموش کرده است که در ابتدا از کمیسیون خارج شده است.

به‌طور کلی، 68 درصد از سناتورهای آمریکایی در کنگره فعلی 60 سال یا بیشتر سن دارند.

تنها محبوب‌ترین زیرگروه، با 34 درصد از «بزرگ‌ترین نهاد مشورتی جهان»، افراد جنسیتی هستند که اکثر آن‌ها به‌اندازه کافی برای دریافت مزایای تأمین اجتماعی سن دارند.

حداقل سن قانون اساسی برای سناتور شدن در آمریکا 30 سال است، اما سهم تجمعی سناتورها در کنگره فعلی زیر 50 سال، ناچیز 10٪ است.

تعداد سناتورهای 70 تا 79 ساله در کنگره فعلی سه برابر سناتورهای 30 تا 49 ساله است.

این باید نگران‌کننده باشد، این مردان و زنان مسئول تصمیم‌گیری‌های مربوط به اعلان جنگ و ارزیابی حساس‌ترین اطلاعات ما، از جمله موارد حیاتی هستند.

البته جنگ‌طلبی آمریکایی نیز به عرصه‌های سیاسی و قضایی محدود نمی‌شود.

همان‌طور که جولیوس کرین، سردبیر امور آمریکا در مقاله‌ای در سال 2020 نوشت: میانگین سنی اساتید و مدیران دانشگاه، مدیران بانک‌ها و مدیران اجرایی شرکت‌ها و بسیاری دیگر از چهره‌های برجسته، همگی برای مدتی به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده‌اند.

این تنها جایی در آمریکا است که افرادی که در آستانه پیری نیستند می‌توانند ارتقا یابند یا سرمایه خود را افزایش دهند.

حتی با کنار گذاشتن دام‌های آشکار تمدنی و خطرات امنیت ملی، مشکل اساسی‌تری در اینجا وجود دارد که کاهش می‌یابد.

سیاستمداران انگیزه دارند که صرفاً به نتایج قریب‌الوقوع انتخابات کوتاه‌مدت خود اهمیت دهند.

پیش‌بینی اینکه چگونه این وضعیت می‌تواند اصلاح شود تا زمانی که نسل‌های سالخورده که بیشتر به قراردادهای منسوخ عادت کرده‌اند و قطعاً بیشتر از نسل‌های جوان با تفکر بلندمدت بیشتر مستعد تفکر کوتاه‌مدت هستند، در قدرت باقی می‌مانند، بسیار دشوار است.

به‌عنوان یک مفسر محافظه‌کار، من به‌خوبی می‌دانم که اجازه دادن به محافظه‌کاران، همچنان ما را به بیراهه می‌برند و به‌جای پیشبرد راه‌حل‌های پیشرفته 2023 که در واقع با حال ما سر و کار دارند، عقاید قدیمی دهه 1980 را دوباره مدیریت می‌کنند.

از آنجایی که آمریکا برتری رقابتی خود را در مناطق بیشتری از دست می‌دهد و چین به ارتفاعات بی‌سابقه‌ای در رقابت قدرت‌های بزرگ جدید ما در قرن بیست و یکم صعود می‌کند، ضروری است که ما مردان و زنان جوان‌تر، گرسنه‌تر و گرسنه‌تر را در موقعیت‌های برجسته در میان نهادهای بی‌شماری متشکل کنیم. زندگی عمومی و مدنی نهادهای خصوصی باید به‌طور فزاینده‌ای از سن بازنشستگی اجباری استفاده کنند و قانون اساسی باید به‌گونه‌ای اصلاح شود که سن بازنشستگی را برای همه بازیگران قانون اساسی در قوه‌های مقننه، مجریه و قضایی تعیین کند.

این‌ها گام‌های ‌غیر‌حزبی و عقلانی برای کمک به احیای یک جمهوری در اواخر مرحله ما هستند.

متأسفانه، نظرسنجی برای انتخابات مقدماتی ‌‌ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در سال 2024 در حال حاضر تحت سلطه یک مسئله بسیار قابل مشاهده است.

آن مسئله، از بسیاری جهات، مظهر حماقت‌های نسل خود است.

از آنجایی که جمهوری‌خواهان در سال آینده برای رویارویی با مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا آماده می‌شوند، شاید اگر بخواهند یک ژنرال جوان‌تر را نامزد کنند، شانس آن‌ها افزایش می‌یابد.