loader image

جستجو

The end of one of the anti-immigration policies of the Trump administration

فرانس 24:
پایان یکی از سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه خبری «فرانس 24» در گزارش تازه خود از پایان یکی از سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ترامپ خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه فرانس 24 در گزارش تازه خود نوشت:  وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که به سیاست دوران ترامپ مبنی بر بازگرداندن پناهجویان به مکزیک پایان می‌دهد.

این اعلامیه ساعاتی پس از آن صادر شد که یک قاضی حکمی را لغو کرد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را از لغو پروتکل های حمایت از مهاجران (MPPs) منع کرد.

قانون بحث‌برانگیز مهاجرتی ترامپ که به «در مکزیک بمانید» شهرت یافته است، بسیار مورد انتقاد انجمن‌های حقوق مدنی قرار گرفته است.

منتقدان این برنامه را بی‌رحمانه و خطرناک می‌خواندند، به طوری که افراد آسیب‌پذیر گاهی مجبور می‌شدند در شهرهای مرزی منتظر بمانند، اما آمریکا به شهروندان خود توصیه کرده بود به دلیل خشونت از این‌گونه سفرها خودداری کنند.

این قانون در سال 2019 در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، که مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را یکی از نشانه‌های سیاست خود قرار داده بود، اجرا شد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای نوشت: این اقدام به شیوه‌ای سریع و منظم لغو خواهد شد.

اندکی پس از تصدی مسئولیت، بایدن برای رویکردی انسانی‌تر به مهاجرت، تلاش کرده بود به قانون جنجالی ترامپ پایان دهد. اما ایالت‌های تحت حکومت جمهوری‌خواهان، از جمله تگزاس، این تصمیم را در دادگاه به چالش کشیده و در پرونده خود پیروز شده بودند.

پس از آن، دیوان عالی فدرال آمریکا در روز 30 ژوئن، سرانجام لغو فرمان مهاجرت توسط دولت جو بایدن را تایید کرد.

به گفته شورای مهاجرت آمریکا، از ماه ژانویه سال 2019 تا زمان تعلیق اولیه آن در دوران بایدن، حداقل 70،000 نفر به مکزیک مسترد شده‌اند.