loader image

جستجو

Flight of Russian warplanes near Alaska and NATO

ایر‌اند ‌اسپیس فورسز:
پرواز هواپیماهای جنگی روسیه در نزدیکی آلاسکا و ناتو

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه « ایر‌اند ‌اسپیس فورسز» در گزارشی از پرواز هواپیماهای جنگی روسیه در نزدیکی آلاسکا و ناتو خبر داد و اعلام کرد: این حادثه در نزدیکی آلاسکا در اواخر روز 13 آگوست و تا ساعات اولیه صبح روز 14 آگوست رخ داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، وبگاه ایر‌اند ‌اسپیس فورسزدر گزارشی خبر داد: به گفته فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، چهار هواپیمای نظامی روسیه که در نزدیکی آلاسکا فعالیت کردند.

تقریباً دو هفته پس از آن که ناوگانی از کشتی‌های جنگی روسیه و چین که تمرین‌های مشترکی را در نزدیکی جزایر آلوتی انجام می‌دادند، زیر سایه نیروی دریایی قرار گرفتند.

در همان روز، هزاران مایل دورتر، بمب‌افکن‌های روسی نیز به حریم هوایی ناتو در اروپا نزدیک شدند و چندین کشور را به واکنش واداشت.

براساس گزارش فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD)، این حادثه در نزدیکی آلاسکا در اواخر روز 13 آگوست و تا ساعات اولیه صبح روز 14 آگوست رخ داد.

این فرماندهی گفت که هواپیمای روسی را شناسایی و ردیابی کرده است، اما نگفت که آیا هواپیماهای آمریکایی یا کانادایی در پاسخ به آن‌ها برخورد کرده‌اند.

همان‌طور که گاهی اوقات در گذشته انجام می‌دادند. فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی همچنین مشخص نکرد که چه نوع هواپیماهای روسی در حال عملیات هستند.

فرماندهی پدافند هوافضای آمریکای شمالی تصریح کرد که هواپیمای روسی در منطقه شناسایی پدافند هوایی آلاسکا (ADIZ) که حریم هوایی بین‌المللی است و به‌عنوان حائلی برای دفاع هشدار اولیه از آمریکای شمالی عمل می‌کند، دیده شده است.

روسیه به‌طور منظم پروازهایی را در آن منطقه انجام می‌دهد و آخرین حادثه اعلام‌شده در روز 3 جولای رخ داد که شامل چهار هواپیمای روسی نیز بود.

ژنرال «پاتریک اس رایدر» -سرتیپ نیروی هوایی- سخنگوی پنتاگون، در روز 14 آگوست به خبرنگاران گفت: «این نوع پروازها چندان هم غیرمعمول نیستند.»

در بیانیه فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی آمده است: «هواپیمای روسی در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماند و وارد حریم هوایی مستقل آمریکا یا کانادا نشد.» این فعالیت روسیه در منطقه شناسایی ‌‌‌‌پدافند هوایی آلاسکا به‌طور منظم رخ می‌دهد و به‌عنوان یک تهدید تلقی نمی‌شود.

در جای دیگر در روز 14 آگوست، چندین کشور ناتو در پاسخ به پرواز بمب‌افکن‌های روسیه در نزدیکی کشورهایشان، جنگنده‌های خود را درهم شکستند.

مانند فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا (RAF) همچنین خاطرنشان کرد که چنین حوادثی نادر نیست، اما گفت که هواپیماهای روسی می‌توانند برای هواپیماهای دیگر خطر ایجاد کنند.

در بیانیه نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا آمده است: این هواپیماهای روسی اغلب با کنترل ترافیک هوایی صحبت نمی‌کنند یا «خرخر» نمی‌کنند بلکه کدی را پخش می‌کنند که اطمینان حاصل می‌کند برای سایر کاربران هوایی و کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی روی زمین قابل‌مشاهده هستند.