loader image

جستجو

The Iran case is still a problem for the Biden administration

ای‌بی‌سی
پرونده ایران همچنان معضلی برای دولت بایدن

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه«خبری» ای‌بی‌سی» در گزارشی با اشاره به اینکه پرونده ایران،‌همچنان معضلی برای دولت بایدن است،‌ نوشت: اولین دستور کاری کنگره بعدی باید خواستار یک استراتژی روشن از کاخ سفید برای مبارزه با شکوفایی مشارکت ایران و روسیه باشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه ای بی سی در گزارشی درباره تاثیرات نتایج انتخابات 2022 کنگره آمریکا روی مسائل سیاست خارجی آمریکا اعلام کرد: مسائل مربوط به سیاست خارجی در آمریکا که به نتایج انتخابات سال 2022 معطوف خواهد شد شامل توان آمریکا برای مقابله با روسیه، میزان حمایت از اوکراین و مسائلی مهم درباره چگونگی تعامل و پیش بردن پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود.

البته نویسنده گزارش، با فرض پیروزی جمهوری‌خواهان، تحلیل خود را از اوضاع سیاست خارجی آمریکا نوشته و تاکید کرده که در صورت تسلط کوین مک‌کارتی در مجلس نمایندگان آمریکا، وی به احتمال زیاد وعده خود را عملی خواهد کرد و جلوی بسیاری از کمک‌های مالی به دولت اوکراین را خواهد گرفت.

درباره ایران هم از آنجایی که دولت بایدن سیاست دیگری در قبال ایران، به جز بازگرداندن این کشور به توافق هسته‌ای سال 2015 نداشته است،

لذا برای مخالفت کنگره آمریکا با احیای این توافق و ادامه سخت‌گیری‌ها علیه ایران، همچنان پرونده ایران به‌عنوان خاری در چشمان دولت بایدن باقی خواهد ماند.

اگر تغییری در کنترل کنگره رخ دهد، به دلیل اینکه متأسفانه بسیاری از سیاست‌های ایران حزب‌گرایانه شده‌اند، با توجه به اینکه دولت فعلی و بسیاری از دموکرات‌ها به طور کلی برای احیای توافق و تعامل با ایران کارزار کردند، فشار بیشتری وارد خواهد شد.

صرف نظر از اینکه کدام حزب برنده شود، اولین دستور کاری کنگره بعدی باید خواستار یک استراتژی روشن از کاخ سفید برای مبارزه با شکوفایی مشارکت ایران و روسیه باشد.

چیزهای زیادی برای مطرح شدن وجود دارد و برای پیشبرد سیاست، کنگره ابتدا به پاسخ نیاز دارد.

پس از اینکه اوپک پلاس در ماه گذشته اعلام کرد که تولید نفت خود را کاهش می‌دهد و به احتمال زیاد به شانس دموکرات‌ها در صندوق‌های رای آسیب می‌زند، اعضای این حزب شروع به مجازات رهبر بالفعل آن، عربستان کردند.