loader image

جستجو

Police criminalize blacks and immigrants

اکونومیست:
پلیس سیاه‌پوستان و مهاجران را مجرم نشان می‌‌دهد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

 نشریه «اکونومیست» در گزارشی با اشاره به یک نظرسنجی درباره شیوه‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا،‌ نوشت: پلیس سیاه‌پوستان و مهاجران را مجرم نشان می‌‌دهد

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ نشریه اکونومیست با توجه به نظرسنجی اخیر موسسه معتبر YouGov اعلام کرد که حدود 60 درصد مردم آمریکا همچنان معتقدند که پلیس در این کشور، به شیوه‌های نژادپرستانه عمل می‌کند.

همچنین اکونومیست اعلام کرد که یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مطالب گزارشی دپارتمان‌های پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی، سوءگیری نژادی پلیس را به نمایش می‌گذارد و ممکن است به تداوم کلیشه‌ها در مورد اینکه سیاه‌پوستان و یا مهاجران لاتین‌تبار مرتکب جنایات خاصی می‌شود، کمک کند.

نویسندگان از الگوریتمی که توسط محققان دانشگاه استنفورد طراحی شده بود، برای یافتن پست‌هایی در مورد جنایات که مظنون را بر اساس نژاد شناسایی می‌کردند، استفاده کردند.

آ‌ن‌ها سپس فراوانی این پست‌ها را با اطلاعات مربوط به میزان واقعی دستگیری توسط ادارات پلیس بین سال‌های 2010 تا 2019 مقایسه کردند.

تحقیقات نویسندگان بر پست‌هایی در مورد مظنونان سیاهپوست متمرکز بود.

از پست‌هایی که به نژاد یک مظنون اشاره می‌کنند، 32 درصد از یک فرد سیاهپوست نام برده‌اند، علی‌رغم اینکه سیاه‌پوستان تنها 20 درصد از دستگیری‌ها را تشکیل می‌دهند.

مظنونان سیاه‌پوست در تمام پست‌های مربوط به جرایم جدی به استثنای سرقت خودرو بیش از حد نشان داده شدند.

برای جنایات خشونت‌آمیز، مانند تجاوز جنسی و قتل، مظنونان سیاهپوست در پست‌های فیس بوک پلیس 40 درصد بیشتر از آنچه که باید ذکر می‌شدند.
نویسندگان سپس بررسی کردند که آیا این انحراف نژادی در آنچه آمریکایی‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌بینند منعکس شده است یا خیر.

محققان دریافتند که کاربران فیس‌بوک در شهرستان‌هایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 و 2016 به جمهوری‌خواهان رأی دادند، احتمالاً بیشترین گزارش مظنونان سیاه‌پوست را مشاهده می‌کنند.

مواردی وجود دارد که دانستن نژاد یک مظنون می‌تواند برای عموم مفید باشد. چنین اطلاعاتی می‌تواند به پلیس کمک کند تا مظنونان خطرناک را پیدا کند. اما مظنونان سیاه‌پوست همچنان در پست‌های مربوط به دستگیری‌های اخیر بیش از حد معرفی شده بودند.