loader image

جستجو

Iranian drones make the Russian army more lethal

برکینگ دینفس:
پهپادهای ایرانی ارتش روسیه را مرگبارتر می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «برکینگ دینفس» در یادداشت تازه خود با اشاره به اینکه روسیه می‌تواند از پهپادهای ایرانی برای انجام مأموریت‌های پدافند هوایی استفاده کند، تاکید کرد: پهپادهای ایرانی ارتش روسیه را مرگبارتر می‌کنند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه برکینگ دینفس در یادداشت تازه خود به‌قلم «جان هاردی» «بهنام بن طالب لو» نوشت: با توجه به ادامه‌ تهاجم پوتین به اوکراین، ارتش روسیه در چندین زمینه به‌ویژه پهپادها، ناتوان شده است.

اما به گفته کاخ سفید، «ولادیمیر پوتین» برنامه دارد برای رفع این نقص «چند صد پهپاد» از ایران تهیه کند.

اگرچه ممکن است پیشنهادی غیرعادی به نظر برسد، اما صنعت پهپاد ایران قوی است و محصولات آن در میادین جنگ در سراسر غرب آسیا آزمایش شده است.

این پهپادهای ایرانی می‌توانند به ارتش روسیه در شناسایی اهداف کمک کنند و ضمناً به روسیه ابزارهای اضافی برای حمله به نیروهای اوکراینی ارائه دهند.

غرب باید با ارائه سامانه‌های پدافند هوایی و جنگ الکترونیکی به کی‌یف، نیروهای اوکراینی را آماده کند.

این قرارداد فروش پهپاد همچنین تاکید می‌کند که چرا واشنگتن و متحدانش باید برای برقراری مجدد تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران و تحریم هر فرد و نهادی که در قرارداد پهپاد دخیل هستند، تلاش کنند.

جمهوری اسلامی در دهه 1980 شروع به سرمایه‌گذاری منابع در برنامه پهپادهای خود کرد، در حالی که فدراسیون روسیه تا حد زیادی از چنین قابلیت‌هایی غافل شد و اکنون آن‌ها از تهران عقب مانده‌اند. تهران از آن زمان به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای ظاهر شد و ده‌ها سامانه مختلف را در اختیار گرفت و در عین حال، پهپادها و فناوری‌های مرتبط را به گروه‌های تروریستی نیابتی در سراسر غرب آسیا ارسال کرد.

طبق گزارش‌ها، ایران حتی در ماه می، یک کارخانه تولید پهپاد در تاجیکستان افتتاح کرد.

بنا برگزارش‌ها، در ماه ژوئن و سپس در 5 جولای، یک هیئت روسی از فرودگاه کاشان ایران که به‌عنوان پایگاهی کلیدی برای آموزش پهپادها به گروه‌های تروریستی مختلف غرب آسیا ایفای نقش کرده، بازدید کردند.

هیئت روسی، پهپادهای شاهد-191 و شاهد-129 را مورد بررسی قرار دادند که بنا بر گزارش‌ها، در نبرد عراق و سوریه نقش مهمی داشته‌اند.

روسیه می‌تواند از این پهپادها یا سایر پهپادهای ایرانی برای انجام مأموریت‌های پدافند هوایی استفاده کند.

در حالی که این پهپادها با تهدیداتی از جانب پدافند هوایی اوکراین مواجه می‌شوند که هواپیماهای روسیه را محدود کرده‌اند، اما از دست دادن آن‌ها هزینه کمتری خواهد داشت.