loader image

جستجو

The drones of Hezbollah and Israel intensify the war

موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS):
پهپادهای حزب‌الله و اسرائیل جنگ را تشدید می‌کنند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه «موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) » نوشت: دفاع اسرائیل در حال سرمایه‌گذاری صدها میلیون شیکل در سامانه‌های ضد پهپادهای انفجاری و انتحاری است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) در مطلبی به‌قلم «لیران آنتیبی» نوشت: از زمان آغاز عملیات شمشیرهای آهنین، حزب‌الله از پهپادهایش برای جمع‌آوری اطلاعات و حمله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)‌استفاده کرده است.

حزب‌الله در طول این زمان کوتاه استفاده از پهپادها را به چندین برابر حد معمول در چند هفته گذشته رسانده است.

در حالی که برخی از پهپادها رهگیری شده‌اند، بسیاری از آن‌ها قادر بودند تا به دفاع اسرائیل(رژیم صهیونستی) تجاوز کنند و باعث تلفات و خسارات مالی بسیاری شوند.

حزب‌الله عمدتاً از پهپادهای انتحاری ایرانی استفاده می‌کند و اخیراً برای اولین بار از یک پهپاد حامل موشک علیه اسرائیل(رژیم صهیونستی) استفاده کرده است.

پاسخ عملیاتی موجود به این‌گونه پهپادها در حال حاضر سیستم‌های پدافند هوایی معمول است که نمی‌تواند جوابگوی این‌گونه پهپادها باشد.

این وضعیت باید فرصتی را برای اسرائیل(رژیم صهیونستی) فراهم کند تا راه‌حل‌هایی برای سناریوهای متشنج و اضطراری ایجاد کند و آن را به‌عنوان یک الگوی بین‌المللی قرار دهد.

توانایی حزب‌الله برای فرار از پدافند هوایی اسرائیل(رژیم صهیونستی)، با تشخیص الگوهای رهگیری پهپادهای دیگر نیروهای نیابتی، یافته است.

متأسفانه آماده‌سازی‌ها برای مقابله با این چالش کافی نبوده است و ماهیت متغیر تهدید هوایی به‌طور کامل درک نشده است یا به‌اندازه کافی در افزایش نیروی ارتش اسرائیل(رژیم صهیونستی) مورد توجه قرار نگرفته است.

ارتش اسرائیل(رژیم صهیونستی) در حال حاضر با تهدیدی که از سمت پهپادها ایجاد شده است عمدتاً با سیستم‌های پدافند معمول، جت‌های جنگنده، کشتی‌های جنگی و سیستم‌های جنگ الکترونیک مقابله می‌کند، اما استفاده از این روش‌ها بسیار گران‌قیمت است و ممکن است در برابر دسته‌های بزرگ پهپادی کافی نباشد.

دفاع اسرائیل(رژیم صهیونستی) در حال سرمایه‌گذاری صدها میلیون شیکل در سامانه‌های ضد پهپادهای انفجاری و انتحاری است.

هدف این سامانه‌های ضد پهپادی مسدود کردن یا اختلال در فرکانس پهپادها است. از طرف دیگر نیز سیستم رهگیری لیزری پرتو آهنین [Iron Beam] که انتظار می‌رود تا پایان سال 2025 عملیاتی شود در دستور کار است.

تقاضا برای ابزارهای واکنش پیشرفته فرصتی را برای اسرائیل(رژیم صهیونستی) فراهم می‌کند تا ضمن محافظت در برابر جنایت و تروریسم، برای عملیات‌های ایمن غیرنظامی و تجاری نیز در شرایط عادی آماده شود.