loader image

جستجو

Putin called Western sanctions insane and stupid

‌بی‌بی‌سی
پوتین تحریم‌های غرب را جنون‌آمیز و احمقانه خواند

مرکز مطالعات سورین

چکیده

شبکه «بی‌بی‌سی» در گزارش تازه خود نوشت: رییس جمهور روسیه مدعی شد که اتحادیه اروپا به علت تحریم‌های خود علیه مسکو نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار ضرر کرده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ شبکه بی‌سی در گزارش تازه خود نوشت:رئیس‌جمهور روسیه گفت: جنگ رعدآسای اقتصادی که علیه روسیه شروع شده، از همان اول هم بخت موفقیت نداشت.

ولادیمیر پوتین افزود: «این تحریم‌ها برای وضع‌کنندگانش ضرر بیشتری دارد»، کشورهای غربی به دنبال این بوده‌اند طوری روسیه را مجازات کنند که به اقتصاد خودشان کمتر ضربه بخورد.

او مدعی شد که اتحادیه اروپا به علت تحریم‌های خود علیه روسیه نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار ضرر کرده است.

پوتین گفت نرخ تورم در سراسر این اتحادیه رو به افزایش بوده و منفعت مردم خود اروپا در حاشیه قرار گرفته است.

این در حالی است که مقام‌های دولت روسیه هشدار داده‌اند که اقتصاد روسیه از این تحریم‌ها آسیب جدی خورده است.

«الویرا نابیولینا» -رئیس بانک مرکزی روسیه- همچنین گفته است: 15 درصد از تولید ناخالص داخلی از واکنش بین‌المللی به جنگ روسیه و تحریم‌ها آسیب دیده است.

وی چشم‌انداز روشنی را برای احیاء فوری اقتصاد نمی‌دید و گفت: برای همه روشن است که دیگر اوضاع مثل قبل نیست. شرایط خارجی، اگر نه برای ابد که برای مدتی طولانی، عوض شده است.

علی‌رغم این موضوع، پوتین تلاش داشت که تصویر روشن‌تری از آینده ارائه کند. او درعین حال از تجارت‌های بزرگ روسیه خواست که به فعالیت در این کشور ادامه دهند: همین جا سرمایه‌گذاری کنید.

در خانه خودتان امن‌تر است. آن‌هایی که نخواستند به این حرف گوش دهند، تاکنون میلیون‌ها دلار از اموالشان را در خارج از کشور از دست داده‌اند.