loader image

جستجو

Putin will lose his own war

فارن افرز:
پوتین در جنگ خودش شکست خواهد خورد

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فارن افرز» در یادداشت خود ضمن اشاره به اینکه فساد سیستماتیک توانایی روسیه را برای مبارزه تضعیف کرده است، نوشت: موج جنگ در اوکراین به طور فزاینده‌ای علیه روسیه تغییر می‌کند و به‌طور قطع به شکست ویرانگر پوتین ختم خواهد شد.

فهرست مطالب

 به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فارن افرز در یادداشت خود به‌قلم «آندرس اسلوند» نوشت:سه ماه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، به نظر می‌رسد تلاش پوتین برای آزادسازی دونباس از کی‌یف به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین شکست‌ها در تاریخ نظامی معاصر در یادها بماند.

سربازان روسی در نبرد برای فتح کی‌یف در ماه اول جنگ شکست خوردند و اکنون در تلاش برای پیشرفت در شرق اوکراین هستند.

در همین حال، آن‌ها متحمل خسارات ویرانگر می شوند: طبق گفته وزارت دفاع اوکراین، تا 16 می، نیروهای اوکراینی بیش از 28 هزار سرباز روسی را کشته‌اند.

فساد سیستماتیک توانایی روسیه را برای مبارزه تضعیف کرده است. به‌عنوان مثال، از سال 2013، پوتین حداقل 3.2 میلیارد دلار قراردادهای تدارکات نظامی به دوستش «یوگنی پریگوژین» اعطا کرده است. کسی که چنان ذخایر غذایی ناچیز را در اختیار سربازان روسی قرار داده که برای تغذیه خود به غارت فروشگاه‌های مواد غذایی متوسل شوند.

تایرهای چینی ارزان قیمت و ضعیف عامل کاهش پیشروی کاروان‌های نظامی روسیه هستند. بر اساس گزارش‌های آژانس مبارزه با فساد اوکراین، یکی از بازرگانان جلیقه‌های ضدگلوله را به سربازان روسیه می‌رساند، اما معلوم شد که به جای صفحات زرهی، جلیقه‌ها با مقوا پر شده‌اند.

در مقابل، ارتش اوکراین از همه انتظارات فراتر رفته است. صدها هزار اوکراینی برای دفاع از سرزمین مادری خود داوطلب شده‌اند.

به لطف جنگ هشت ساله در دونباس، ده‌ها هزار سرباز اوکراینی تجربه رزمی دارند و بسیاری از آموزش‌های آمریکا و انگلیس بهره‌مند شده‌اند. تسلیحات ضد تانک و سیستم‌های ضد هوایی استینگر ساخت غرب اوکراین بسیار مؤثر بوده‌اند و متحدان غربی آن در حال افزایش عرضه تسلیحات و تجهیزات نظامی هستند.

موج جنگ در اوکراین به طور فزاینده‌ای علیه روسیه تغییر می‌کند و تقریباً به طور قطع به شکست ویرانگر روسیه ختم خواهد شد. این اولین باری نیست که مسکو یک ماجراجویی نظامی بلندپروازانه را در جستجوی قلمروی بیشتر آغاز می‌کند.

تحریم‌های کشور‌های مختلف علیه روسیه باید تا زمانی که تمام نیروهای روسیه اوکراین را ترک کرده و خسارت هولناکی که به این کشور وارد نموده‌اند را جبران کنند، ادامه یابد.