loader image

جستجو

Consequences of the European energy crisis

ویک:
پیامدهای بحران انرژی اروپا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «ویک» در مقاله‌ای ضمن بررسی پیامدهای بحران انرژی اروپا،‌ نوشت: اروپا که قبل از جنگ 38 درصد گاز طبیعی خود را از روسیه دریافت می‌کرد، واردات خود از آمریکا و سایر منابع را افزایش داده است.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه ویک مقاله‌ای به‌قلم «هارولد ماس» منتشرکرد که در آن آمده است: اتحادیه اروپا از اعضای این بلوک تجاری خواسته تا با توجه به کاهش واردات گاز طبیعی روسیه، مصرف خود را کاهش دهند.

قیمت‌های عمده ‌فروش گاز طبیعی اروپا هفته گذشته با اعلام کاهش جریان خط لوله نورد استریم 1 که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل می‌کند و اکنون به 20 درصد ظرفیت عادی کاهش یافته است، افزایش یافت.

به گزارش وال استریت ژورنال، کارشناسان انرژی هشدار می‌دهند که موج گرما، کمبود انرژی آبی و مشکلات راکتورهای قدیمی هسته‌ای فرانسه به تشدید بحران انرژی در این قاره دامن می‌زند. رهبران اروپایی کرملین را به باج‌گیری از آن‌ها به‌عنوان مجازاتی برای حمایت از مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه متهم کرده‌اند. آن‌ها در حال تلاش برای یافتن منابع سوخت جایگزین قبل از زمستان هستند.

«ماه گذشته، یک حزب راست‌گرا از ائتلاف دولت کنونی ایتالیا خارج شد و دلیل این اقدام را هزینه‌های سرسام‌آور برق در ایتالیا اعلام کرد.

این امر «ماریو دراگی» -نخست‌وزیر- را که در ژوئن از کی‌یف بازدید کرد، مجبور ساخت از کی‌یف خارج شود. اروپا که قبل از جنگ 38 درصد گاز طبیعی خود را از روسیه دریافت می‌کرد، واردات خود از آمریکا و سایر منابع را افزایش داده است.

ذخایر زمستانی اروپا اکنون 67 درصد پر شده است، اما سرنوشت اروپا در زمستان امسال همچنان «به وضع آب‌و‌هوا بستگی دارد.»

«ماریا تدئو» در بلومبرگ می‌گوید: تمام اروپا برای مقابله با محدودیت‌های اعمال‌شده توسط روسیه در جریان گاز آلمان تلاش می‌کند.

بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه مدت‌هاست که «سیاست‌های مالی را هدایت و برای اقتصادهای ضعیف‌تر جنوب قلدری می‌کند. بحران انرژی این رویه را بر هم زده است».

رهبران سیاسی برلین اکنون مانند احمقانی به نظر می‌رسند که کورکورانه به کرملین وابسته بوده‌اند تا سوخت کارخانه‌هایشان را اداره کنند.

«چاینا دیلی» -یک رسانه دولتی انگلیسی زبان چین- در سرمقاله‌ای می‌گوید: «این مضحک است که انتظار داشته باشیم روسیه به تامین پایدار گاز طبیعی برای کشورهایی که تحریم‌های فلج‌کننده علیه آن اعمال می‌کنند، ادامه دهد.»

اکنون پیشگامان انرژی سبز مانند آلمان، که با کمبود انرژی مواجه هستند، مجبورند برای تامین تقاضا، سوزاندن زغال سنگ را افزایش دهند.