loader image

جستجو

Implications of the Covid crisis in China

نشنال اینترست:
پیامدهای بحران کووید در چین

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در یادداشت تازه خود به بررسی پیامدهای بحران کووید در چین پرداخت و نوشت:  پنهان‌کاری، عدم همکاری و غرور کاذب دولت چین منجر به یک سیاست فوق‌العاده غیرمسئولانه برای کووید شد که هم مردم چین و هم جامعه بین‌المللی بهای آن را پرداختند.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در یادداشت تازه خود به‌قلم «کاوش آرها» نوشت: دانشجویان و کارگران چینی به خیابان‌ها ریخته‌اند و از افشای استراتژی کووید صفر که توسط حزب کمونیست چین و رهبر آن، شی جین‌پینگ اعلام شده بود، متنفر شده‌اند.

آشفتگی کنونی، تمام کاری است که شی انجام می‌دهد. جهان نمی‌تواند اقدامات غیرمسئولانه شی و حزب کمونیست چین را نادیده بگیرد.

تعداد کمی از کشورها می‌توانند سابقه‌ای مثال‌زدنی در مقابله با همه‌گیری کووید-19 داشته باشند.

پس از هجوم اولیه قرنطینه‌ها، نیازها به ماسک و کمبودهای پزشکی از جمله واکسن باعث شد تا دموکراسی‌های جهان از طریق آزمون و خطای شفاف از جمعیت خود محافظت کنند و یاد گرفتند که با این ویروس زندگی کنند.

شی و حزب کمونیست چین، با توجه به پارانویا و تمایلشان به کنترل، ‌به‌دنبال «نابودی» کووید در داخل مرزهای چین از طریق آزمایش‌های بیش از حد و قرنطینه‌های شدید بوده‌اند. پکن تلاش کرد تا واکسینه نشود و با این ویروس زندگی کند و سعی نمود آن را از بین ببرد.

در سه سال منتهی به بیستمین کنگره حزب ملی حزب کمنیست چین، پکن استراتژی مقابله با کووید صفر را به‌عنوان یکی از دستاوردهای اصلی که سومین دوره ریاست‌جمهوری بی‌سابقه شی را تضمین می‌کند، اعلام کرد.

در کنگره حزب، شی به دوره سوم خود رسید و به جنگجویان کووید صفر با مناصب بالا در حلقه داخلی حزب کمنیست چین پاداش داد.

شکستکووید چین نه تنها ناکامی شخصی شی، بلکه شکست سازمانی سیستماتیک حزب کمنیست چین است.

پنهان‌کاری، نزدیک‌اندیشی، عدم همکاری و غرور کاذب دولت چین منجر به یک سیاست فوق‌العاده غیرمسئولانه برای کووید شد که هم مردم چین و هم جامعه بین‌المللی بهای آن را پرداختند.

مردم چین مستحق بهبودی سریع و ایمن از بی‌نظمی سیاستی که رهبرانشان بر آن‌ها تحمیل کردند، هستند.

در صورت درخواست، جامعه بین‌المللی باید آماده کمک باشد. جهان بهتر است به سخنان میهن‌پرست شجاع چینی که بنری آویزان کرده بود گوش کند: «ما آزادی می‌خواهیم ​​نه قرنطینه. انتخابات، نه حاکمان. ما عزت می‌خواهیم، نه دروغ. شهروند باشید، نه برده.»