loader image

جستجو

A member of Basij paramilitary forces attends a rally in support of Palestinians, in Tehran, Iran, October 13, 2023. Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS.

امریکن انترپرایز»:
پیامدهای حمله اسرائیل به ایران

مرکز مطالعات سورین

چکیده

موسسه « امریکن انترپرایز» در مقاله تازه خود به بررسی پیامدهای حمله اسرائیل به ایران پرداخت و نوشت: اگر اسرائیل قادر بود به ایران حمله نظامی کند، پاسخ اصلی نظام ایران از طریق حزب‌الله خواهد بود.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ موسسه امریکن انترپرایز در مقاله تازه خود به‌قلم «مایکل رابین» نوشت: «نیر برکات» -وزیر اقتصاد و صنعت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: روحانیون در ایران قرار نیست شب‌ها راحت بخوابند.

ما مطمئن می‌شویم که اگر خدای ناکرده جبهه شمالی را باز کنند، با حمله حزب‌الله به اسرائیل(رژیم صهیونیستی)، بهای سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

تهدید حمله اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به ایران واقعی است.در حالی که قطر از حماس حمایت مالی می‌کند و ترکیه از آن حمایت دیپلماتیک می‌کند، فرماندهی و کنترل آن در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

بودجه ایران برای حمایت از جنبش‌های فلسطینی است. نیروی قدس نخبه سپاه پاسداران برای فلسطینیان در ایران و لبنان آموزش می‌دهد.

فرماندهان سپاه در آموزش و تدارکات کمک می‌کنند، حتی اگر فلسطینی‌ها عملیات انجام دهند. این حمایت مستمر ایران از گروه‌های تروریستی فلسطینی، مدت‌هاست که مبنایی برای اعلام وزارت خارجه آمریکا از ایران ‌به‌عنوان کشور حامی تروریسم بوده است.

اگر اسرائیل(رژیم صهیونیستی) قادر بود به ایران حمله نظامی کند، پاسخ اصلی نظام ایران از طریق حزب‌الله خواهد بود که بیش از 100 هزار راکت و موشک را حتی زیر نظر نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان جمع‌آوری کرده است.

در واقع، هنگامی که دبیرکل سازمان ملل از اقدامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی)در غزه شکایت می‌کند، ممکن است به این فکر کند که چگونه وعده‌های دروغین سازمان ملل پس از جنگ اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و حزب‌الله در سال 2006 اعتبار سازمان ملل را در اسرائیل (رژیم صهیونیستی)از بین برد.

من همیشه با بمباران ایران مخالف بوده‌ام. چنین کارزاری به جای حذف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، آن را به تأخیر می‌اندازد.

حتی این دستاورد هزینه هنگفتی به همراه خواهد داشت و از آنجایی که ایرانیان ملی‌گرا هستند، هرگونه اقدام نظامی آشکار از سوی آمریکا یا اسرائیل(رژیم صهیونیستی) علیه ایران به نظام ایران اجازه می‌دهد تا ایرانیان عادی را دور پرچم جمع کند.

در واقع، نظام انقلابی ]آیت‌الله[ خمینی در حال فروپاشی بود که صدام حسین دیکتاتور عراق با هدف از بین بردن جمهوری اسلامی و تصرف استان نفت‌خیز و اقوام عرب خوزستان حمله کرد. اقدامات صدام نظام را حفظ کرد و به ]آیت‌الله[ خمینی و سپاه نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرصت داد تا قوی شوند.