loader image

جستجو

Consequences of Putin's recent visit to Pyongyang

نشنال اینترست:
پیامدهای سفر اخیر پوتین به پیونگ یانگ

مرکز مطالعات سورین

چکیده

روزنامه «نشنال اینترست» در یادداشت تازه خود به بررسی پیامدهای سفر اخیر پوتین به پیونگ یانگ پرداخت.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، روزنامه نشنال اینترست در یادداشت تازه خود به‌قلم «بروس کلینگر» نوشت:  سفر «ولادیمیر پوتین» -رئیس‌جمهور روسیه -به کره شمالی در روزهای 18 و 19 ژوئن، روابط دوجانبه را تقویت می‌کند، اما همچنین نگرانی‌ها را در مورد کمک نظامی روسیه به پیونگ‌یانگ افزایش می‌دهد.

این یک حرکت متقابل برای سفر کیم جونگ اون به روسیه در ماه سپتامبر سال 2023 است. در حالی که بعید است قراردادهای تسلیحاتی مشخصی اعلام شود، روابط نظامی می‌تواند ارتقا یابد و شامل تعهد روسیه برای دفاع از کره شمالی شود.

روابط بین روسیه و کره شمالی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تیره شده است، اما حمله به اوکراین در ماه سپتامبر سال 2023 ارتباط مجددی با این روابط ایجاد کرد.

کره شمالی از آن زمان مقادیر ‌‌‌‌قابل‌توجهی مهمات توپخانه و موشک‌های بالستیک کوتاه برد را به روسیه ارسال کرده است.

طی یک سال گذشته، مقامات روسیه و کره شمالی با یکدیگر دیدار کرده‌اند و هیئت‌های اقتصادی، کشاورزی و توسعه نیز با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

با این حال، جزئیات کمک نظامی روسیه به کره شمالی ناشناخته باقی‌مانده است. برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که مسکو ممکن است فناوری نظامی، مانند طرح‌هایی برای کلاهک‌های هسته‌ای، خودروهای ورود مجدد، یا موشک‌های بالستیک قاره‌پیما [ICBM] ارائه دهد. با این حال، احتمال بیشتری وجود دارد که روسیه برای تسلیحات متعارف پیشرفته مانند هواپیما، زیردریایی‌های هسته‌ای و ماهواره‌های شناسایی نظامی و فناوری پرتاب، کمک ارسال کند.

کره جنوبی گزارش داد که کارشناسان روسی پس از نشست ماه سپتامبر سال 2023 به کره شمالی سفر کردند تا به تلاش‌های ماهواره جاسوسی کره شمالی کمک کنند.

بعید است روسیه به کره شمالی تسلیحات بفرستد، زیرا مسکو در تهاجم خود به اوکراین به آن‌ها نیاز دارد. نه مسکو و نه پیونگ‌یانگ احتمالاً هیچ انتقال فناوری نظامی را اعلام نمی‌کنند، اما ممکن است افزایش رسمی روابط نظامی خود را اعلام کنند.

تشدید توان نظامی کره شمالی از جمله تسلیحات متعارف توسط روسیه، تهدیدی جدی برای متحدان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی و همچنین نیروهای آمریکایی مستقر در آنجا است.

یک اتحاد نظامی رسمی روسیه و کره شمالی می‌تواند برنامه‌های نظامی متحدان را برای پاسخ به حملات یا تهاجمات پیچیده و ‌به‌طور بالقوه کره شمالی را به رفتارهای تحریک‌آمیزتر تشویق کند.