loader image

جستجو

Silhouettes,Of,Army,Tanks,At,Sunset,Sky,Background,With,Israel

جروزالم پست:
پیروزی اسرائیل در جنگ در سایه‌ای از تردید

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «جروزالم پست» در یادداشتی با اشاره به پیروزی اسرائیل در جنگ در سایه‌ای از تردید است، نوشت: انگیزه واشنگتن برای اعمال کنترل بر تلاش‌های نظامی اسرائیل در غزه و مردم فلسطین، نتیجه مواضع عرب‌گرایانه آن است و نه طرفداری از اسرائیل.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکزمطالعات سورین، نشریه جروزالم پست در یادداشتی به‌قلم «یسرائیل مداد» نوشت: سیاست آمریکا در قبال اسرائیل(رژیم صهیونیستی) از زمان تأسیس این بوده است که از پیروزی کامل اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  بر دشمنان خود جلوگیری کند.

هدف دولت بایدن از زمان دولت‌های کارتر و کلینتون این است که حماس از جنگ جان سالم به در ببرد و به راه‌حل دو کشوری در دوره پس از جنگ دست یابد.

دولت بایدن با تهاجم اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به رفح مخالفت کرد.

دولت آمریکا اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را به تخلیه بیش از 900 هزار شهروند غزه و ترویج معامله گروگان‌ها نسبت داده است.

با این حال، آمریکا همچنین به بدخواهی متهم شده است، از جمله اتهامات نادرست ایجاد قحطی در غزه و نادیده گرفتن نقش حماس.

«دیوید ساترفیلد» فرستاده بشردوستانه آمریکا نسبت به خطر قریب‌الوقوع گرسنگی برای اکثریت جمعیت 2.2 میلیون نفری غزه هشدار داد.

اسکله شناور 320 میلیون دلاری که تکمیل شده و کار می‌کند، در رساندن کمک به عموم مردم غزه موفق نبوده است.

پنتاگون اذعان می‌کند که کمک‌های بسیار کمی از طریق اسکله ارسال شده است و آمریکا و سازمان ملل همچنان در حال کار برای اصلاح مسیرهای امن هستند.

اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  به دلیل عدم اطمینان از شرایط مناسب برای فعالیت ایمن گروه‌های بشردوستانه متهم شده و وزارت دفاع همچنان در حال بررسی شرایط عملیاتی است.

بلینکن، به‌رغم اقدامات احتیاطی بی‌سابقه اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان، ارتش اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  را در ماه ژانویه به «بمباران بی‌رویه» متهم کرد.

انگیزه وزارت امور خارجه برای اعمال کنترل بر تلاش‌های نظامی اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  در غزه و مردم فلسطین، نتیجه مواضع عرب‌گرایانه آن است و نه طرفدار اسرائیل(رژیم صهیونیستی). هدف جلوگیری از پیروزی کامل اسرائیل(رژیم صهیونیستی)  است، حتی اگر به معنای اجازه دادن به حماس برای فرار باشد.

دولت بایدن کمتر از توافق‌نامه آبراهام حمایت می‌کند و در عین حال که با عربستان به توافق رسیده است، پیروی از دیدگاه واشنگتن را ترویج می‌کند.

وزارت امور خارجه در دوران دولت اوباما در مداخله با اف‌بی‌آی دخالت داشته و از صدور حکم برای دستگیری افرادی که ‌به‌طور غیرقانونی از تلاش‌های مالی ایران برای توسعه سلاح‌های کشتارجمعی حمایت می‌کنند، جلوگیری کرده است.