loader image

جستجو

Temporary victory of the Jews against the homosexuals

فوروارد:
پیروزی موقت یهودیان در مقابل همجنسگرایان

مرکز مطالعات سورین

چکیده

نشریه «فوروارد» در مطلب تازه خود از پیروزی موقت یهودیان در مقابل همجنسگرایان خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، نشریه فوروارد در مطلب تازه خود خبر داد: دیوان عالی آمریکا در ادامه احکام محافظه‌کارانه خود، به طور موقت، حکم مربوط به اجبار دانشگاه یهودی یشیوا برای پذیرش یک گروه همجنسگرا در این دانشگاه را مسدود کرد.

قضیه از این قرار بود که این دانشگاه که کاملا سابقه یهودی و مذهبی دارد، از ثبت نام عده‌ای از متقاضیان همجنسگرا سرباز زده بود و بدین خاطر یک دادگاه بدوی در ماه ژوئن طی حکمی اعلام کرد که امتناع دانشگاه یشیوا از ثبت‌نام و به رسمیت شناختن این گروه از دانشجویان، ناقض قوانین ضد تبعیض علیه اقلیت‌های جنسی در شهر نیویورک است.

در ادامه با کشانده شدن این پرونده به دیوان عالی، این نهاد قضایی بالادستی در آمریکا، دستور تعلیق موقت حکم دادگاه بدوی را صادر کرد و یک پیروزی موقت به دانشگاه یشیوا اهدا کرد. گروه‌های مذهبی و یهودی مسئول در دانشگاه یشیوا معتقدند که حکم دادگاه بدوی، متمم اول قانون اساسی آمریکا مبنی بر آزادی ادیان را نقض می‌کند.

با برگزاری جلسه دانشگاه یشیوا و تصویب باشگاه‌های دانشجویی مختلف، اتحاد افتخار دانشگاه برای اولین بار از زمان تأسیس آن در سال 2009 به رسمیت شناخته شد.

خاخام آری برمن، رئیس دانشگاه یشیوا، در یک بیانیه خبری که روز جمعه در وب سایت صندوق بکت منتشر شد، از این تصمیم استقبال کرد.

برمن گفت: «ما از حکم قاضی سوتومایور که از آزادی مذهبی و هویت ما به عنوان یک مؤسسه آکادمیک پیشرو مبتنی بر ایمان محافظت می‌کند، خرسندیم.

اما اشتباه نکنید، ما به تلاش برای ایجاد محیطی که از همه دانش‌آموزان، از جمله دانشجویان جامعه اقلیت جنسی ما استقبال می‌کند، ادامه خواهیم داد.