loader image

جستجو

Trump-backed candidate wins Arizona election

آسوشیتدپرس:
پیروزی نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات آریزونا

مرکز مطالعات سورین

چکیده

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی از پیروزی نامزد مورد حمایت ترامپ در انتخابات آریزونا، خبر داد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی خبر داد: «کاری لیک» -مجری سابق اخبار- که از حرفه روزنامه‌نگاری خود کناره‌گیری کرد و مورد استقبال دونالد ترامپ و حامیان سرسخت او قرار گرفت، روز پنجشنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری آریزونا پیروز شد.

پیروزی لیک ضربه‌ای به تشکیلات جمهوری‌خواه بود که پشت سر «کارین تیلور رابسون» -وکیل و تاجر زن- صف کشیده بودند تا حزب خود را از دوران پر هرج و مرج ترامپ عبور دهند.

لیک گفت پیروزی جو بایدن در سال 2020 را تایید نخواهد کرد و ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات را در مرکز مبارزات انتخاباتی خود نمی‌پذیرد.

لیک هنگام اعلام پیروزی پیش از موعد در بعدازظهر چهارشنبه، یک روز قبل از برگزاری انتخابات، با استفاده از مخفف MAGA به معنی «آمریکا را دوباره به اوج بازگردان»، گفت: زندگی مردم وابسته به این جنبش بود و چنین حرکتی اثبات کرد کسی نمی‌تواند آرا را بخرد از این رو ما مردم قیام کردیم.»

رابسون، با تکیه بر ثروت خود، بخش زیادی از بودجه این کارزار را تامین کرده است. وی انتخابات 2020 را «ناعادلانه» خواند، اما از تقلب نامیدن آن صرف‌نظر کرد و از جمهوری‌خواهان خواست که به آینده نگاه کنند.

جمهوری‌خواهان اکنون با فهرستی از نامزدهای نزدیک به ترامپ که انتخاب قانونی جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری را انکار می‌کنند، وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند. لیک در انتخابات نوامبر با کیتی هابز روبرو خواهد شد.

نتایج انتخابات زودهنگام نشان می‌دهد که فقط برگه‌های آرا پستی دریافت شده قبل از روز انتخابات، به رابسون برتری قابل‌‌توجهی داده است، اما با اضافه شدن آرای محل‌های رای‌‌گیری به آرای انتخاباتی، این امتیاز کاهش یافت.