loader image

جستجو

Netanyahu's victory in official invitations

المانتیور:
پیروزی نتانیاهو در دعوت‌های رسمی

مرکز مطالعات سورین

چکیده

وبگاه «المانتیور» در مطلبی با اشاره به پیروزی نتانیاهو در دعوت‌های رسمی،  تاکید کرد: رهبر دعوت‌کننده ممکن است دلایل دیگری به جز حمایت از نتانیاهو داشته باشد.

فهرست مطالب

به‌گزارش مرکز مطالعات سورین،‌ وبگاه المانتیور مطلبی به‌قلم «رینا بیسیست» منتشر کرد که در آن آمده است:  نتانیاهو، طی یک ماه گذشته از رهبران چین، مراکش، ترکیه و آمریکا دعوت‌نامه‌هایی برای بازدید از کشورهایشان دریافت کرده است.

همکاران او به این دعوت‌ها به‌عنوان دستاوردهای دیپلماتیک و دلیلی بر این موضوع اشاره می‌کند که جهان طرح بازنگری قضایی دولت فعلی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) را می‌پذیرد.

بااین‌حال، برخی از تحلیلگران و دیپلمات‌های سابق استدلال می‌کنند که وضعیت بین‌المللی اسرائیل(رژیم صهیونیستی) در حال بهبود نیست.

تغییراتی در برنامه‌های سفر نتانیاهو پیش آمد که اگرچه برخی آن را به دلیل مشکل بهداشتی می‌دانند، دیپلمات‌های سابق اسرائیلی هشدار می‌دهند که دعوت‌های ارسالی از او نباید به‌عنوان نشانه‌ای تلقی شود که نتانیاهو توانسته است انزوای بین‌المللی اسرائیل را بشکند.

گروهی از سفرا و دیپلمات‌های سابق نامه‌ای سرگشاده به کنگره آمریکا ارسال کردند که در آن نگرانی‌های مشابهی را در مورد بازنگری قضایی و پیامدهای آن بر جایگاه بین‌المللی اسرائیل ابراز کردند.

شما باید بادقت انتخاب کنید که دوستان خود چه کسانی هستند. سپس، موضوع زمینه، این است که چه چیزی باعث این دعوت شده است.

رهبر دعوت‌کننده ممکن است دلایل دیگری به جز حمایت از نتانیاهو داشته باشد.

نخست‌وزیر به‌نوعی در هراس نسبت به دعوت برای تمدید آنچه در کشور می‌گذرد، به‌شدت در تلاش است تا نشان دهد که منزوی نیست.

دعوت به پکن مطمئناً برای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) بسیار مهم است، اما زمان‌بندی آن مشکل‌ساز است. ما در یک دوره تنش‌های بزرگ با آمریکا هستیم.

در زمان‌های عادی، چنین دیداری پیشاپیش بین اورشلیم و واشنگتن هماهنگ خواهد شد.

موضوعات حساس مورد بحث قرار می‌گیرد و یک استراتژی مورد توافق تعیین می‌شود. این اتفاق نمی‌تواند رخ دهد. در شرایط کنونی، این بدان معناست که نتانیاهو با سفر به پکن، در برابر بزرگ‌ترین متحد ما ریسک می‌کند.

نسبت به ارائه دعوت بایدن از نتانیاهو به‌عنوان یک دستاورد برجسته باید هشدار داد. نتانیاهو احتمالاً در ماه سپتامبر به آمریکا سفر خواهد کرد.

اگر بایدن با او در نیویورک، در حاشیه مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد، ملاقات کند، مطمئناً در مورد یک دستاورد صحبت نمی‌کنند.

اگر او را به کاخ سفید دعوت کند، بسیار محترمانه‌تر خواهد بود، اما حتی در این مورد، او ۹ ماه پس از روی کار آمدن با رهبر مهم‌ترین متحد ما دیدار خواهد کرد که این بیشتر شبیه یک شکست است تا یک دستاورد.

درحالی‌که اکثر اسرائیلی‌ها از بازسازی روابط با ترکیه و تعمیق روابط اسرائیل(رژیم صهیونیستی) با هر چه بیشتر کشورها حمایت می‌کنند.

رهبران جنبش اعتراضی علیه طرح بازنگری قضایی نسبت به اتخاذ الگوهای ‌‌‌نظام مجارستانی، لهستانی یا ترکیه‌ای اسرائیل(رژیم صهیونیستی) هشدار داده‌اند.

پس از تصویب بند معقول از سوی کنست، تظاهرکنندگان پرچم‌های ترکیه و مجارستان را به اهتزاز درآوردند و تابلویی را برافراشتند که روی آن نوشته شده بود «اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به خانواده کشورهای دیکتاتوری پیوسته است».

یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی گفت: «همه این دعوت‌ها مطمئناً برای ما مثبت است، اما تصویر بزرگ‌تر از روابط خارجی اسرائیل (رژیم صهیونیستی)تصویر سیاهی است.»

بایدن از انتقاد آشکار از نتانیاهو در مورد طرح بازنگری قضایی او تردیدی ندارد. حتی نزدیکان نتانیاهو در ابتدا درباره دیدار او در پاریس با رئیس‌جمهور فرانسه، بسیار منفی بودند و خواستار لغو این کار می‌شدند.